V originále
Studijní text Teorie barev I představuje teoretická východiska teorie barev a seznamuje studenty s vývojem pohledu na podstatu barvy v kontextu vědeckých teorií. Text se zaměřuje na dějiny zkoumání této problematiky i na současné přístupy k objektivní definici barvy. Důraz je kladen na rozvoj vizuálního vnímání a kreativního myšlení prostřednictvím analýzy a tvorby audiovizuálních výstupů, které propojují teorii barev s narativností a psychologií vizuálního vyprávění. Publikace nabízí jedinečný prostor pro rozvoj inovativních řešení v oblasti percepce barev, zvláště v kontextu audiovizuální tvorby, a propojuje tuto problematiku s konkrétními příklady z kinematografie.
Česky
Studijní text Teorie barev I představuje teoretická východiska teorie barev a seznamuje studenty s vývojem pohledu na podstatu barvy v kontextu vědeckých teorií. Text se zaměřuje na dějiny zkoumání této problematiky i na současné přístupy k objektivní definici barvy. Důraz je kladen na rozvoj vizuálního vnímání a kreativního myšlení prostřednictvím analýzy a tvorby audiovizuálních výstupů, které propojují teorii barev s narativností a psychologií vizuálního vyprávění. Publikace nabízí jedinečný prostor pro rozvoj inovativních řešení v oblasti percepce barev, zvláště v kontextu audiovizuální tvorby, a propojuje tuto problematiku s konkrétními příklady z kinematografie.
Anglicky
The study material Color Theory I introduces the theoretical foundations of color theory and acquaints students with the evolution of perspectives on the essence of color within the context of scientific theories. The text focuses on the history of examining this issue and current approaches to the objective definition of color. Emphasis is placed on developing visual perception and creative thinking through the analysis and creation of audiovisual outputs that connect color theory with narrativity and the psychology of visual storytelling. This publication offers a unique space for developing innovative solutions in the field of color perception, particularly in the context of audiovisual creation, and links this topic with specific examples from cinematography.