i 2024

Ilona Rozehnalová – Nezaženeš

PUPÁKOVÁ, Kristína

Basic information

Original name

Ilona Rozehnalová – Nezaženeš

Name in Czech

Ilona Rozehnalová – Nezaženeš

Name (in English)

Ilona Rozehnalová – You Can't Chase Away

Edition

První. Ostrava, 2024

Publisher

Trinity

Other information

Type of outcome

Umělecké realizace

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Philosophy and Science in Opava

Keywords (in Czech)

básnická sbírka grafická sazba minimalistický design typografie font DIN ilustrace ruční vazba edice Trinity knižní design Hana Puchová Papidu (Gabriela Pilařová) literární kritika Monika Horsáková Michal Jareš

Keywords in English

poetry collection graphic layout minimalist design typography DIN font illustrations hand-bound Trinity edition book design Hana Puchová Gabriela Pilařová (Papidu) literary critique Monika Horsáková Michal Jareš
Změněno: 27/1/2025 20:29, MgA. Kristína Pupáková

Abstract

V originále

Básnická sbírka Ilony Rozehnalové s surovými a lyrickými ilustracemi Hany Puchové je první knihou nové edice Trinity, kterou vydaly Monika Horsáková a Ilona Rozehnalová vlastním nákladem. Kniha byla graficky připravena v minimalistickém stylu, který podtrhuje intimní atmosféru básní a umožňuje čtenáři soustředit se na propojení mezi textem a obrazem. Grafická sazba vychází z čisté typografie, pro kterou byl zvolen font DIN, známý svou jednoduchostí a precizností. Výjimečnost této knihy podtrhuje také ruční vazba Gabriely Pilařové (Papidu), která každý z celkových 100 výtisků proměnila v jedinečné dílo. Editorem knihy byl uznávaný literární kritik Michal Jareš. Celkový design tak vytváří harmonický celek, který spojuje literární, výtvarné a řemeslné prvky do jedinečné podoby.

In Czech

Básnická sbírka Ilony Rozehnalové s surovými a lyrickými ilustracemi Hany Puchové je první knihou nové edice Trinity, kterou vydaly Monika Horsáková a Ilona Rozehnalová vlastním nákladem. Kniha byla graficky připravena v minimalistickém stylu, který podtrhuje intimní atmosféru básní a umožňuje čtenáři soustředit se na propojení mezi textem a obrazem. Grafická sazba vychází z čisté typografie, pro kterou byl zvolen font DIN, známý svou jednoduchostí a precizností. Výjimečnost této knihy podtrhuje také ruční vazba Gabriely Pilařové (Papidu), která každý z celkových 100 výtisků proměnila v jedinečné dílo. Editorem knihy byl uznávaný literární kritik Michal Jareš. Celkový design tak vytváří harmonický celek, který spojuje literární, výtvarné a řemeslné prvky do jedinečné podoby.