ARTAVTBP11 Cinematography basics II

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. MgA. Marek Jícha (lecturer)
prof. MgA. Marek Jícha (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. MgA. Marek Jícha
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Timetable
Thu 7. 3. 8:05–10:30 D1, Thu 14. 3. 8:05–10:30 D1, Thu 11. 4. 8:05–10:30 D1, Thu 9. 5. 8:05–10:30 D1
  • Timetable of Seminar Groups:
ARTAVTBP11/A: Thu 7. 3. 10:35–13:50 D1, Thu 14. 3. 10:35–13:50 D1, Thu 11. 4. 10:35–13:50 D1, Thu 9. 5. 10:35–13:50 D1, M. Jícha
Prerequisites (in Czech)
FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem je seznámit posluchače se základy kameramanské problematiky, čímž se vytvoří základ pro navazující praktická cvičení. Student se seznámí se základy jednoduchého kinematografického sdělení s důrazem na návaznost záběrů a jejich kompozici, osvětlení a dynamiku obrazu.
Syllabus (in Czech)
  • 1.–2. Vypravěč a subjektivní pohled.
  • 3.–4. Příprava scénáře. Narace a filmový obraz v dokumentárním filmu. Narace a filmový obraz v hraném filmu. Příprava scénáře a obrazové složky.
  • 5.–6. Zvuková a hudební složka filmového díla. Práce kameramana se zvukem a zvukovou složkou obrazu.
  • 7.–8. Základy kompozice filmového obrazu. Komponování scény a rámování postav.
  • 9.–10. Rozbory kompozic a stylů filmového obrazu.
  • 11.–12. Velikosti záběrů a prostorové rozlišení. Analýzy filmů a grafy Barryho Salta.
  • 13. Shrnutí a opakování, testy a projekce studentských prací.
Literature
    required literature
  • AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005
  • ČERNÝ, J. Základy architektonického a scénického svícení I. a II. Praha: AMU, 2002–2007
  • MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004
    recommended literature
  • KALIŠ J. Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika. Praha: SNTL, 1974
  • BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972
  • ŠOFR, J. Teorie a praxe světlotonální koncepce filmu. Praha: AMU, 2013
  • KARVÁNEK, L. Digitální kamery. Praha: AMU, 2010
Assessment methods (in Czech)
odevzdání průběžných kamerových cvičení
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2024/ARTAVTBP11