FPF:ARTKSPBP60 Colour II - Course Information
ARTKSPBP60 Colour theory II
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Kristína Pupáková (lecturer)
MgA. Kristína Pupáková (seminar tutor) - Guaranteed by
- MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Supplier department: Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Camera, editing and digital post-production (programme FPF, KamerStrih)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Ingmar Bergman – Šepoty a výkřiky (1972); 2. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. George Lucas – Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977) 3. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Francis Ford Coppola – Kmotr (1972) 4. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Quentin Tarantino – Kill Bill (2003) 5. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Andrea Arnold – Fish Tank (2009) 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci 7. Příprava námětu a scénáře pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev. 8. Příprava storyboardu pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev. 9.–10. Konzultace storyboardu filmového díla s ohledem na využití principů teorie barev. 11. Konzultace nad výstupy. 13. Prezentace výstupů.
- Literature
- required literature
- BLOCK, B. A. Visual story. London: Focal Press, 2007.
- HULKE, W. M. Praktická kniha o barvách. Olomouc: Fontána, 2005.
- PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Praha: Svojtka a Vašut, 1998.
- recommended literature
- SCHILLINGOVI, I. a G. Symbolická řeč barev. Olomouc: Dobra a Fontána, 1999.
- STEINER, Rudolf. Tajemství barev. Hranice: Fabula, 2011.
- HRADISKÁ, E. – LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005.
- MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004
- BELLANTONI, Patti. If it's purple, someone's gonna die: the power of color in visual storytelling. New York: Focal Press, 2013.
- VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
- DÉMUTH, A. Čo je to farba? Bratislava: IRIS, 2005.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, seminář
- Assessment methods (in Czech)
- Vytvoření audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev.
- Language of instruction
- Czech
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTKSPBP60