ARTKSPBP60 Colour theory II

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2025
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kristína Pupáková (lecturer)
MgA. Kristína Pupáková (seminar tutor)
Guaranteed by
MgA. Kristína Pupáková
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Supplier department: Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět tematizuje pojímání jednoho z nejběžnějších fenoménů zrakové zkušenosti – barvy. Seznamuje studenty s dějinami zkoumání otázky o podstatě barvy v kontextu vědeckých teorií tak, jak formovaly současné myšlení. Disciplína poskytuje prostor pro rozvoj, učí hledat vizuální klíče a nacházet neobvyklá novátorská řešení nastolených problémů v percepci barev v kompozici vyprávění. Orientuje se také na rozvoj kreativního myšlení v oblasti audiovizuální tvorby formou analýz a tvorbou audiovizuálních výstupů vázaných na teorii barev. Nahlíží na vztah psychologie, narativnosti, vizuality a významu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Ingmar Bergman – Šepoty a výkřiky (1972); 2. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. George Lucas – Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977) 3. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Francis Ford Coppola – Kmotr (1972) 4. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Quentin Tarantino – Kill Bill (2003) 5. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci – rež. Andrea Arnold – Fish Tank (2009) 6. Analýza konkrétního filmového díla a princip využití teorie barev v jeho narativní nebo obrazové konstrukci 7. Příprava námětu a scénáře pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev. 8. Příprava storyboardu pro filmové dílo s ohledem na využití principů teorie barev. 9.–10. Konzultace storyboardu filmového díla s ohledem na využití principů teorie barev. 11. Konzultace nad výstupy. 13. Prezentace výstupů.
Literature
    required literature
  • BLOCK, B. A. Visual story. London: Focal Press, 2007.
  • HULKE, W. M. Praktická kniha o barvách. Olomouc: Fontána, 2005.
  • PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Praha: Svojtka a Vašut, 1998.
    recommended literature
  • SCHILLINGOVI, I. a G. Symbolická řeč barev. Olomouc: Dobra a Fontána, 1999.
  • STEINER, Rudolf. Tajemství barev. Hranice: Fabula, 2011.
  • HRADISKÁ, E. – LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005.
  • MONACO, J. Jak číst film. Praha, 2004
  • BELLANTONI, Patti. If it's purple, someone's gonna die: the power of color in visual storytelling. New York: Focal Press, 2013.
  • VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
  • DÉMUTH, A. Čo je to farba? Bratislava: IRIS, 2005.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, seminář
Assessment methods (in Czech)
Vytvoření audiovizuálního díla, které je vázáno svým obsahem na teorii barev.
Language of instruction
Czech

  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTKSPBP60