FPF:ARTKSPBP65 Digital res. of the image I - Course Information
ARTKSPBP65 Digital restoration of the image and sound components of an AV work I
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
The course is not taught in Winter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Jaroslav Zajíček (lecturer)
MgA. Jaroslav Zajíček (seminar tutor) - Guaranteed by
- MgA. Jaroslav Zajíček
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Camera, editing and digital post-production (programme FPF, KamerStrih)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty s metodami používanými při rekonstrukci a restaurování obrazové i zvukové složky kinematografických děl, počínaje filmově archivářským průzkumem (zjišťujícím dostupné zdrojové materiály, jejich kvalitu a vlastnosti, ale také různých verzí filmu), přípravou hmotných substrátů laboratoři (čištění, zhotovování testů apod.), jejich digitalizací až k vlastnímu restaurátorskému procesu kombinujícími tradiční i digitální postupy.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Zajištění historických informací 2. Zajištění dostupných zdrojů 3. Laboratorní práce 4. Digitalizace 5. IR masky 6. Zrno x rozlišení 7. Svítivost, bílý bod 8. Možnosti automatického čištění 9. Možnosti manuálního čištění 10. Restaurování x remastrování 11. Kolorování 12. Mastering a distribuce 13. Opakování
- Literature
- required literature
- READ, P. – MEYER, M.-P. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005.
- JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.
- URBAN, M. Filmová laboratoř. Praha: AMU, 2001.
- Studijní materiály FIAF*. Paris: Institut National de l’Audiovisuel.
- Studijní materiály FIAF*. Bologna: L’Immagine Ritrovata.
- MERRITT, R. Crying in Colour: How Hollywood coped when Technicolour. In: NFSA Journal 3, 2008, č. 2–3.
- recommended literature
- Střih záznamu hudby. Praha: AMU, 2007.
- MORÁVEK, J. Filmové materiály pro I. a II. ročník SOU učební obor filmový laborant. SPN: Praha, 1987.
- CHERCHI, P. U. Silent cinema an Introduction. Londýn: BFU, 2002.
- FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
- BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972.
- ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Baerenreiter, 2003.
- PEŠEK, J. Základní principy TV a magnetického záznamu obrazu. Praha: AMU, 2003.
- Code of Ethics. Brusel: FIAF*, 2002.
- 81 Journal of Film Preservation. Brusel: FIAF*.
- * FIAF = International Federation of Film Archives, materiály dostupné on-line z: http://www.fiafnet.org/
- HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film. Praha: ČFÚ, 1991.
- HRABÁNEK, J. Film z hlediska autorského práva. Praha: Linde, 2009.
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení, osobní konzultace
- Assessment methods (in Czech)
- odevzdání zadaného seminárního cvičení
- Language of instruction
- Czech
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTKSPBP65