ARTKSPBP65 Digital restoration of the image and sound components of an AV work I

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2024

The course is not taught in Winter 2024

Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Jaroslav Zajíček (lecturer)
MgA. Jaroslav Zajíček (seminar tutor)
Guaranteed by
MgA. Jaroslav Zajíček
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s metodami používanými při rekonstrukci a restaurování obrazové i zvukové složky kinematografických děl, počínaje filmově archivářským průzkumem (zjišťujícím dostupné zdrojové materiály, jejich kvalitu a vlastnosti, ale také různých verzí filmu), přípravou hmotných substrátů laboratoři (čištění, zhotovování testů apod.), jejich digitalizací až k vlastnímu restaurátorskému procesu kombinujícími tradiční i digitální postupy.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Zajištění historických informací 2. Zajištění dostupných zdrojů 3. Laboratorní práce 4. Digitalizace 5. IR masky 6. Zrno x rozlišení 7. Svítivost, bílý bod 8. Možnosti automatického čištění 9. Možnosti manuálního čištění 10. Restaurování x remastrování 11. Kolorování 12. Mastering a distribuce 13. Opakování
Literature
    required literature
  • READ, P. – MEYER, M.-P. Restoration of Motion Picture Film. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2005.
  • JÍCHA, M. – ŠOFR, J. Živý film: digitalizace filmu Metodou DRA. Praha: Lepton studio, 2016.
  • URBAN, M. Filmová laboratoř. Praha: AMU, 2001.
  • Studijní materiály FIAF*. Paris: Institut National de l’Audiovisuel.
  • Studijní materiály FIAF*. Bologna: L’Immagine Ritrovata.
  • MERRITT, R. Crying in Colour: How Hollywood coped when Technicolour. In: NFSA Journal 3, 2008, č. 2–3.
    recommended literature
  • Střih záznamu hudby. Praha: AMU, 2007.
  • MORÁVEK, J. Filmové materiály pro I. a II. ročník SOU učební obor filmový laborant. SPN: Praha, 1987.
  • CHERCHI, P. U. Silent cinema an Introduction. Londýn: BFU, 2002.
  • FORRÓ, D. Domácí nahrávací studio. Praha: Grada, 1996.
  • BOUČEK, V. Filmová technika I. a II. Praha: ČVUT, 1972.
  • ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Baerenreiter, 2003.
  • PEŠEK, J. Základní principy TV a magnetického záznamu obrazu. Praha: AMU, 2003.
  • Code of Ethics. Brusel: FIAF*, 2002.
  • 81 Journal of Film Preservation. Brusel: FIAF*.
  • * FIAF = International Federation of Film Archives, materiály dostupné on-line z: http://www.fiafnet.org/
  • HŮRKA, M. Když se řekne zvukový film. Praha: ČFÚ, 1991.
  • HRABÁNEK, J. Film z hlediska autorského práva. Praha: Linde, 2009.
Teaching methods (in Czech)
cvičení, osobní konzultace
Assessment methods (in Czech)
odevzdání zadaného seminárního cvičení
Language of instruction
Czech

  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTKSPBP65