FPF:ARTKSPBP66 English language II - Course Information
ARTKSPBP66 English language II
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Petr Hájek (seminar tutor)
Mgr. Barbora Hamplová (seminar tutor)
PhDr. René Kron, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal - Prerequisites (in Czech)
- FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Camera, editing and digital post-production (programme FPF, KamerStrih)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+.
- Syllabus (in Czech)
- 1. The generation gap (stages of life and what typical features we associate them with) 2. Past tenses (past simple, past continuous, used to, irregular verbs) 3. Events in My Life (-ed endings and sentence rhythm) 4. Headlines and news stories (working out meaning from context) 5. In the picture (photography vocabulary: describing a photo, taking photos, prepositions) 6. Writing an article (“Tips for taking great portrait photos“ – planning the content, thinking of a heading) 7. Practical English: (social English phrases for describing and renting a car) 8. Rubbish and recycling (rubbish and recycling nouns and phrasal verbs, kinds of packaging, the prefix -re) 9. Mobile phone recycling (future forms will / shall and going to, present continuous for future arrangements) 10. Degrees and careers (study and work vocabulary: higher education, applying for a job or course, useful phrases) Part-time jobs and jobs abroad (first and second conditionals) 11.–12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 3 and 4, “A New York sanitation worker” – watching a short film) 13. Final test
- Literature
- required literature
- Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Hudson Latham, J. English File Third Edition Intermediate Plus Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2014.
- recommended literature
- Latham-Koenig, Ch. / Oxenden, C. / Boyle, M. English File Intermediate Plus Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2014.
- Oxford Advanced Learner’s Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2010.
- Murphy, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
- McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
- Teaching methods (in Czech)
- seminář
- Assessment methods (in Czech)
- Účast na seminářích (75 %). Aktivní přítomnost a průběžné vypracovávání zadaných úkolů. Závěrečný test (úspěšnost 70 %)
- Language of instruction
- Czech
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTKSPBP66