ARTKSPBP66 English language II

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Hájek (seminar tutor)
Mgr. Barbora Hamplová (seminar tutor)
PhDr. René Kron, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal
Prerequisites (in Czech)
FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Anglický jazyk II. navazuje na předmět Anglický jazyk I. a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy lekcí tři a čtyři doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru (zejména lexikum z oblasti kultury a umění), ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen ústní zkouškou, ve které studenti pohovoří o oborově zaměřeném tématu na základě odborného textu dle vlastního výběru. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+.
Syllabus (in Czech)
  • 1. The generation gap (stages of life and what typical features we associate them with) 2. Past tenses (past simple, past continuous, used to, irregular verbs) 3. Events in My Life (-ed endings and sentence rhythm) 4. Headlines and news stories (working out meaning from context) 5. In the picture (photography vocabulary: describing a photo, taking photos, prepositions) 6. Writing an article (“Tips for taking great portrait photos“ – planning the content, thinking of a heading) 7. Practical English: (social English phrases for describing and renting a car) 8. Rubbish and recycling (rubbish and recycling nouns and phrasal verbs, kinds of packaging, the prefix -re) 9. Mobile phone recycling (future forms will / shall and going to, present continuous for future arrangements) 10. Degrees and careers (study and work vocabulary: higher education, applying for a job or course, useful phrases) Part-time jobs and jobs abroad (first and second conditionals) 11.–12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 3 and 4, “A New York sanitation worker” – watching a short film) 13. Final test
Literature
    required literature
  • Latham-Koenig, Ch., Oxenden, C., Hudson Latham, J. English File Third Edition Intermediate Plus Workbook. Oxford: Oxford University Press, 2014.
    recommended literature
  • Latham-Koenig, Ch. / Oxenden, C. / Boyle, M. English File Intermediate Plus Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2014.
  • Oxford Advanced Learner’s Dictionary. 9th ed. Oxford: OUP, 2010.
  • Murphy, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
  • McCarthy, M. & O'Dell, F. English vocabulary in use: upper-intermediate: vocabulary reference and practice. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
Teaching methods (in Czech)
seminář
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %). Aktivní přítomnost a průběžné vypracovávání zadaných úkolů. Závěrečný test (úspěšnost 70 %)
Language of instruction
Czech

  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2025/ARTKSPBP66