UCJITBP029 Italian Language Seminar 1

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable of Seminar Groups
UCJITBP029/A: Thu 14:45–16:20 433, E. Klímová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
  • Italian (programme FPF, ITAL-bpk)
Course objectives
Práce v jazykovém semináři má syntetizující charakter. Je založena na využívání poznatků, které student získává při studiu italské morfologie, syntaxe a lexikologie. Náplň tvoří četba a rozbor italského textu se zaměřením na zásadní jazykové jevy, kterými se italština jako jazyk na pomezí jazyka analytického a syntetického liší od češtiny jako jazyka syntetického. Cílem semináře je prohloubit pochopení jazykového systému italštiny, usnadnit rychlou orientace v rozsáhlejším textu a současně rozšiřovat slovní zásobu. Rozebíraný text má být nosný i z hlediska obsahu tak, aby znamenal doplnění poznatků v oblasti historie, kultury a reálií Itálie. Náplň předmětu tvoří (obměnitelný) soubor textů o rozsahu v průměru 10-15 stran sloužící jako materiál k jazykové analýze.
Learning outcomes
analisi del testo; approfondimento dello studio degli elementi morfologici; approfondimento dello studio degli elementi sintattici;
Syllabus
  • Testi da analizzare: 1. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 3-11. 2. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995. S. 3-20. 3. Parks, T. Gli italiani. Milano: Bompiani, 1995. S. 35-46. 4. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 124-149. 5. Boneschi, M. Poveri ma belli. I nostri anni cinquanta. Milano: Mondadori, 2001. S. 150-167. 6. Moravia, A. Racconti romani. Milano: Bompiani, 2002. S. 144-149. Elementi linguistici da presentare: soggetto pronominale nella frase italiana; posizione dell'aggettivo; strutture preposizionali con significato avverbiale; la categoriA di aspetto verbale; funzioni e significati dei tempi del verbo italiano; struttura del predicato; schemi modali di tipi di frase; schema modale del periodo.
Teaching methods
seminario;
Assessment methods
written exam
Language of instruction
Italian
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/UCJITBP029