FPF:UCJCA073 Testing in foreign language te - Course Information
UCJCA073 Testing in foreign language teaching (English)
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in English (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, se sebeevaluací, s plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro vlastní badatelskou činnost studentů. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti v praktických cvičeních ověřují poznatky získané na přednáškách. Naučí se tvořit, opravovat testy a vyhodnocevat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků. Sylabus přednášky: 1. Obsah testů a zkoušek 2. Praktické hodnocení 3. Jazykové testy, kvalifikační zkouška 4. Hodnocení podle norem a kritérií 5. Kontinuální hodnocení 6. Hodnocení znalosti 7. Hodnocení dovedností 8. Evaluace a sebeevaluace 9. Hodnocení a metasystém 10. Metody vědeckého výzkumu v oblasti testování I 11. Metody vědeckého výzkumu v oblasti testování II 12. Společný evropský referenční rámec pro jazyky Sylabus semináře: 1. Testing as problem solving 2. Kinds of tests and testing 3. Validity, reliability, beneficial backwash 4. Basic statistic methods 5. Testing grammar and usage 6. Testing vocabulary 7. Testing listening 8. Testing speaking 9. Testing reading 10. Testing writing 11. Interpreting test scores 12. Continuous assessment Odborná literatura: Alderson, J. C., Clapham, C. a D. Wall: Language Test Construction and Evaluation, Cambridge University Press, 1995. Chráska, M.: Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, 1999. Bachman, L. F. a Palmer, A. S.: Language Testing in Practice, Oxford University Press, 1996. Edge, J.: Mistakes and Correction, Longman Group UK Limited, 1975. Heaton, J. B.: Writing English Languahe Tests, Longman Group UK Limited, 1990. Heaton, J. B.: Classroom Testing. Longman Group UK Limited 1990. Hughes, A.: Testing for Language Teachers, Cambridge University Press, 1989. Chráska, M.: Didaktické Testy: příručka pro učitele a studenty učitelství, Paido, 1999. Madsen, H. S.: Techniques in Teaching, Oxford University Press, 1983. Oskarsson, M.: Approaches to Self-assessment in Foreign Language Learning, Pergamon, 1981. Weir, C. J.: Communicative Language Testing, Prentice Hall International (UK) Ltd, 1990. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. .
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2008/UCJCA073