UCJCN033 Using the computer in the acquisition of German

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2008
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Stručná anotace předmětu: Cílem předmětu je ukázat studentům možnosti využití počítačů jako praktického pomocníka a prostředníka při osvojování cizího jazyka. Mezi možnosti, které se v této oblasti nabízejí, patří kromě dnes již běžných elektronických slovníků a programů zaměřených na procvičení gramatiky také aktivní používání online zdrojů a elektronické (individuální i skupinové) komunikace. Sylabus semináře: 1. Klady a zápory počítačem podporované výuky jazyků 2. Použití slovníků.na CD-ROM 3. Použití online slovníků. 4. Použití CD-ROM programů k procvičování gramatiky. 5. Použití online zdrojů k procvičování gramatiky. 6. Počítačem popdorovaný nácvik výslovnosti. 7. Počítačem hodnocené porozumění textu. 8. Stylistické aspekty osobní komunikace v cizím jazyce prostřednictvím internetu. 9. Výuka cizího jazyka prostřednictvím skupinových online projektů I: V rámci skupin domácích uživatelů. 10. Výuka cizího jazyka prostřednictvím skupinových online projektů II: V rámci skupin domácích a zahraničních uživatelů. 11. Komunikace ve virtuálních cizojazyčných prostředích (MOO). 12. Volba online materiálů k přípravě na jazykové zkoušky. Odborná literatura: Altun, A.: "Understanding hypertext in the context of reading on the web: Language learners' experience". Current Issues in Education [On-line], 6(12), 2003. Dostupné jako: Donath, R.: Deutsch als Fremdsprache - Projekte im Internet. Stuttgart: Klett Verlag, 1998. Dudeney, G.: The Internet and the Language Classroom. Cambridge University Press, 2000. Franců, M.: Výuka jazyků na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. Kötter, M., Shield, L. & Stevens, A.: "Real-time audio and e-mail for fluency: Promoting distance language learners' aural and oral skills via the Internet". pp. 55-60, ReCALL, Vol 11 (2), 1999, Dosupné jako: Grüner, M. / Hassert, T.: Computer im Deutschunterricht. München: Goethe-Institut, 2000. Lernen mit neuen Medien. [online] http://www.goethe.de/dll/mat/lpr/web/deindex.htm Maier, W.: Grundkurs Medienpädagogik. Frankfurt: Beltz, 1998. Müller, C.: Programmierter Unterricht vs. Surfen im Hyperspace: Modelle computergestützten Lernens. In: Zielsprache Deutsch H. 1/1999. Růžička, O.: Internet pro učitele. Praha: Computer Press, 2001. Vořech, J., Morkes, D.: 1001 tipů a triků pro Internet. Praha: Computer Press, 2001. Natürlich Sprachen lernen: Rosetta Stone Professional - Deutsch Fairfield Language Technologies. Köln 1998
Language of instruction
German
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2010.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2008/UCJCN033