UCJCN033 Využití počítače při osvojování němčiny

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Stručná anotace předmětu: Cílem předmětu je ukázat studentům možnosti využití počítačů jako praktického pomocníka a prostředníka při osvojování cizího jazyka. Mezi možnosti, které se v této oblasti nabízejí, patří kromě dnes již běžných elektronických slovníků a programů zaměřených na procvičení gramatiky také aktivní používání online zdrojů a elektronické (individuální i skupinové) komunikace. Sylabus semináře: 1. Klady a zápory počítačem podporované výuky jazyků 2. Použití slovníků.na CD-ROM 3. Použití online slovníků. 4. Použití CD-ROM programů k procvičování gramatiky. 5. Použití online zdrojů k procvičování gramatiky. 6. Počítačem popdorovaný nácvik výslovnosti. 7. Počítačem hodnocené porozumění textu. 8. Stylistické aspekty osobní komunikace v cizím jazyce prostřednictvím internetu. 9. Výuka cizího jazyka prostřednictvím skupinových online projektů I: V rámci skupin domácích uživatelů. 10. Výuka cizího jazyka prostřednictvím skupinových online projektů II: V rámci skupin domácích a zahraničních uživatelů. 11. Komunikace ve virtuálních cizojazyčných prostředích (MOO). 12. Volba online materiálů k přípravě na jazykové zkoušky. Odborná literatura: Altun, A.: "Understanding hypertext in the context of reading on the web: Language learners' experience". Current Issues in Education [On-line], 6(12), 2003. Dostupné jako: Donath, R.: Deutsch als Fremdsprache - Projekte im Internet. Stuttgart: Klett Verlag, 1998. Dudeney, G.: The Internet and the Language Classroom. Cambridge University Press, 2000. Franců, M.: Výuka jazyků na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. Kötter, M., Shield, L. & Stevens, A.: "Real-time audio and e-mail for fluency: Promoting distance language learners' aural and oral skills via the Internet". pp. 55-60, ReCALL, Vol 11 (2), 1999, Dosupné jako: Grüner, M. / Hassert, T.: Computer im Deutschunterricht. München: Goethe-Institut, 2000. Lernen mit neuen Medien. [online] http://www.goethe.de/dll/mat/lpr/web/deindex.htm Maier, W.: Grundkurs Medienpädagogik. Frankfurt: Beltz, 1998. Müller, C.: Programmierter Unterricht vs. Surfen im Hyperspace: Modelle computergestützten Lernens. In: Zielsprache Deutsch H. 1/1999. Růžička, O.: Internet pro učitele. Praha: Computer Press, 2001. Vořech, J., Morkes, D.: 1001 tipů a triků pro Internet. Praha: Computer Press, 2001. Natürlich Sprachen lernen: Rosetta Stone Professional - Deutsch Fairfield Language Technologies. Köln 1998
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007, léto 2009, léto 2010, zima 2010.