FPF:UBK10123 Management kultury I/2 - Informace o předmětu
UBK10123 Management kultury I/2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2009
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Předpoklady
- UBK10023 Management kultury I/1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Osnova
- 1. Nástroje marketingu a marketingový mix (Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace.)
2. Reklama (Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.)
3. Public relations a spolupráce s médii (PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.)
4. Fundraising (Co je fundraising a proč je důležitý? S čím se potýká. Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.)
5. Festival (Festival jako atypický divadelní produkt. Tradice divadelních festivalů. Festivaly polistopadové doby. Festival jako umělecké dílo.)
- 1. Nástroje marketingu a marketingový mix (Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace.)
- Literatura
- povinná literatura
- DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
- DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
- DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
- DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- 1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky.
2. Pro udělení zápočtu v ZS student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga.
3. Zkouška bude probíhat po absolvování přednášek v zimním a letním semestru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2009/UBK10123