FPF:UCJADVN1 Dramatization as a Foreign Lan - Course Information
UCJADVN1 Drama in English language teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Eva Lorencovičová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Eva Lorencovičová
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English in combination with another discipline (programme FPF, N7310 Filo)
- English (programme FPF, N7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti získané znalosti prakticky ověřují. Studenti si vyzkouší hlasové rozcvičky, různé formy jazykových a sociálních her, pantomimu. Tyto zkušenosti a dovednosti studenti využijí při přípravě projektů a dramatizaci zvoleného textu. Sylabus semináře: 1. Practical considerations (language, space, difficult customers, mother tongue, teacher-student relation) 2. Warming-up exercises 3. Non-verbal cooling-down exercises 4. Verbal exercises 5. Group-formation exercises 6. Observation activities 7. Interpretation activities 8. Creation and invention 9. Word play 10. Songs, rhymes and chants 11. Short plays 12. Role play and improvisation Literatura: Graham, C.: Jazz Chants, OUP, 1985. Graham, C.: Jazz Chant Fairy Tales, OUP. 1988. Maley, A. a Duff, A.: Drama Techniques in Language Learning, Cambridge University Press, 1982. Owens, A. a Barber, K.: Dramaworks, Planning - Creating - Developing Drama Pretext, Carel Press, 1997. Phillips, S.: Drama with Children, Oxford University Press, 1999. Rinvolucri, M.: Grammar Games, Cambridge University Press, 1984. Ur. P. a Wright, A.: Five-Minute Activities, Cambridge University Press, 1992. Wright. A., Betteridge, D. a M. Buckby: Games for Language Learning, Cambridge University Press, 1984.
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/UCJADVN1