FPF:UCJKOMCN Komunikační cvičení - Informace o předmětu
UCJKOMCN Komunikační cvičení
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mag. Angelika Enne (cvičící)
- Garance
- Mag. Angelika Enne
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Cílem práce v semináři je rozvoj komunikativních jazykových činností a nácvik komunikativních strategií pro vedení rozhovoru i přednesu samostatného ústního projevu s důrazem na rozvoj autokorektivních schopností posluchačů. Úkolem učitele v tomto předmětu je soustředit se na problémy v oblasti mluvené podoby jazyka. Konkrétně se jedná o následující oblasti: Porozumění, výslovnost, schopnost adekvátní reakce a zejména o volbu adekvátních jazykových prostředků. Při nácviku komunikativních dovedností se budou využívat tyto metody: hraní rolí, návodný dialog, diskuse, oslovování publika, popis, hra, řízený monolog - argumentace, vyprávění. Sylabus: 1. Sprechintentionen entwickeln 2. Bildbeschreibungen 3. Dialoge einstudieren und vorspielen 4. Texterschließung: Fabeln und Kurzgeschichten 5. Sprechen in kommunikativen Situationen 6. Lerntechniken zum freien Sprechen 7. Eine Rede halten 8. Small talk 9. Eine Geschichte rekonstruieren 10. Von einem ungewöhnlichen Erlebnis berichten 11. Eine Filmhandlung, ein Buch nacherzählen 12. Eine Podiumsdiskussion vorbereiten Literatura: Altemöller, E.-M.: Fragespiele für den Unterricht zur Förderung der mündlichen Ausdrucksfähigkeit. Stuttgart: Klett, 1987. Dreke, M. / Lind, W.: Wechselspiel. Sprechanlässe für die PartnerInnenarbeit im kommunikativen Deutschunterricht. Arbeitsblätter für AnfängerInnen unf Fortgeschrittene. Berlin und München: Langenscheidt, 1986. Engel, U. / Tertel, R. K.: Kommunikative Grammatik DaF. Iudicium Verlag: München, 1993. Kaminski, D.: Lernideen mit Bildern. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1990. Klippert, H.: Kommunikationstraining. Übungsbausteine für den Unterricht II. 3. Aufl. Weinheim / Basel: Beltz, 1996. Sion, Ch. (Hg.): 88 Unterrichtsrezepte Deutsch als Fremdsprache. Eine Sammlung interaktiver Übungsideen. Stuttgat / Dresden: Klett Verlag für Wissen und Bildung, 1995. Ur, P. / Wright, A. (Hg.): 111 Kurzrezepte für den Deutsch-Unterricht (DaF). Wicke, R. E.: Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. Interaktive Übungsideen für zwischendurch. Stuttgat / Dresden: Klett Verlag für Wissen und Bildung 1997
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2009/UCJKOMCN