FPF:ULGATL0036 Services marketing - Course Information
ULGATL0036 Services marketing
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Spa Management and Tourism (programme FPF, B6503GAHOT)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie marketingu - zejména s podstatou, pojetím a principy marketingu, s vývojem podnikatelských koncepcí, s marketingovým řízením, marketingovými strategiemi, marketingovým prostředím, marketingovými nástroji, marketingovým informačním systémem, cíleným marketingem a specifiky mezinárodního marketingu, přičemž značná pozornost bude věnována aplikaci obecné marketingové teorie v oblasti služeb, poněvadž právě marketing služeb je východiskem pro marketing v lázeňském cestovním ruchu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
2. Marketingový systém řízení
3. Specifika marketingu služeb
4. Analýza marketingového prostředí
5. Řízení marketingových informací - marketingový informační systém, marketingový výzkum
6. Nákupní chování spotřebitelů a organizací
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a jeho životní cyklus
9. Cena a cenová politika
10. Marketingová komunikace a stimulování prodeje
11. Distribuce produktů, distribuční politika
12. Mezinárodní marketing služeb
- 1. Význam, pojetí a principy marketingu. Vývoj podnikatelských koncepcí
- Literature
- recommended literature
- HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-948-3. info
- HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-888-0. info
- KIRÁĹOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: EKOPRESS, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/ULGATL0036