FPF:UBK10121 Seminář divadelní tvorby II/2 - Informace o předmětu
UBK10121 Seminář divadelní tvorby II/2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Andělová-Pletichová (cvičící)
MgA. Hana Volkmerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- MgA. Jana Andělová-Pletichová
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Seminář zaměřený na konkrétní seznámení s praktickými aspekty divadelní tvorby. Ve druhém roce studia je seminář zaměřen na práci s hercem. Studenti dramaturgie tak budou mít možnost při práci s garanty - režisérskými osobnostmi prakticky poznat proces hercovy tvorby - od počátečních menších etud a improvizací až k dialogům, jednáním v situaci, tvorbě mizanscén, herecké metody... Na konci semináře budou také jako "herci" pracovat s textem a nastudují krátké úryvky ze zvolených dramat.
- Osnova
- Seminář zaměřený na konkrétní seznámení s praktickými aspekty divadelní tvorby. Ve druhém roce studia je seminář zaměřen na práci s hercem. Studenti dramaturgie tak budou mít možnost při práci s garanty - režisérskými osobnostmi prakticky poznat proces hercovy tvorby - od počátečních menších etud a improvizací až k dialogům, jednáním v situaci, tvorbě mizanscén, herecké metody... Na konci semináře budou také jako "herci" pracovat s textem a nastudují krátké úryvky ze zvolených dramat.
Přehled probírané látky
Předmět bude veden výhradně prakticky. Studenti budou pracovat na tvorbě scénického čtení v rámci projektu inscenovaného čtení dosud neinscenovaných her tří autorek (grant agentury DILIA). Spolupracovat budou se studenty 1.a 3. ročníku. Premiéra se uskuteční v Loutkovém divadle SVČ v Opavě. Studenti si prakticky vyzkoušejí režijní, dramaturgickou a scénografickou profesi. A hereckou. A samostatně připraví komponovaný večer tří textů. Student si na základě domluvy určí, jakou funkci chtějí v projektu zastávat. Seminář navazuje na předmět Dramaturgický workshop v ZS. Studenti vytvoří režijně - dramaturgickou koncepci inscenovaného čtení daného textu (dle výběru) i dramaturgický koncept celého večera. Zpracují režijně-dramaturgickou knihu pro inscenování konkrétního (vybraného) textu pro projekt scénického čtení. Na základě této koncepce budou inscenované čtení realizovat. Studenti budou mít možnost v tomto semináři získat další praktické zkušenosti a znalosti a vyzkouší si zcela prakticky úlohu režiséra, scénografa, dramaturga, produkčního aj. Pedagog bude v pozici supervizora celého večera, konzultanta, poradce, oponenta, zaštiťovatele projektu.
Další náplní předmětu bude spolupráce na inscenaci Racek aneb Zkouška souboru. Studenti budou v připravované inscenaci účinkovat a spolupodílet se na dramaturgické koncepci díla a úpravě textu A.P.Čechova.
- Seminář zaměřený na konkrétní seznámení s praktickými aspekty divadelní tvorby. Ve druhém roce studia je seminář zaměřen na práci s hercem. Studenti dramaturgie tak budou mít možnost při práci s garanty - režisérskými osobnostmi prakticky poznat proces hercovy tvorby - od počátečních menších etud a improvizací až k dialogům, jednáním v situaci, tvorbě mizanscén, herecké metody... Na konci semináře budou také jako "herci" pracovat s textem a nastudují krátké úryvky ze zvolených dramat.
- Literatura
- povinná literatura
- Mistrík, M.:. Analýzy hereckej syntézy. Bratislava: Tália, 1995. info
- Čechov, M.:. Hercova cesta. Praha: Panorama, 1990. info
- Hyvnar, J.:. Herec v moderním divadle: vize, metody a techniky herectví 20. století. Praha: Pražská scéna, 2000. info
- Mistrík, M.:. Herecké techniky 20. storočia. Bratislava : Veda, 2003. info
- Diderot, D.:. Herecký paradox. Olomouc: Votobia, 1997. info
- Stanislavskij, K.S.:. Moje výchova k herectví . Díl II - Tvůrčí proces ztělesňování - deník žáka. Praha: Orbis, 1954. info
- Čechov, M.:. O herecké technice. Praha: Divadelní ústav, 1996. info
- Informace učitele
- 1. Aktivní účast na seminářích.
2. Zpracovaní dramaturgie večera.
3. Zpracování dramaturgicko-režijní koncepce inscenovaného čtení daného textu.
4. Spolupráce či vedení práce na přípravě programu a všech propagačních materiálů k připravované inscenaci.
5. Produkce celé kulturní akce (propagace, vstupenky, medializace projektu,...)
6. Účinkování nebo spolupráce na inscenaci Racek aneb Zkouška souboru.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2011/UBK10121