UBK10121 Seminář divadelní tvorby II/2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Andělová-Pletichová (cvičící)
MgA. Hana Volkmerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (cvičící)
Garance
MgA. Jana Andělová-Pletichová
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář zaměřený na konkrétní seznámení s praktickými aspekty divadelní tvorby. Ve druhém roce studia je seminář zaměřen na práci s hercem. Studenti dramaturgie tak budou mít možnost při práci s garanty - režisérskými osobnostmi prakticky poznat proces hercovy tvorby - od počátečních menších etud a improvizací až k dialogům, jednáním v situaci, tvorbě mizanscén, herecké metody... Na konci semináře budou také jako "herci" pracovat s textem a nastudují krátké úryvky ze zvolených dramat.
Osnova
  • Předmět bude veden výhradně prakticky. Studenti budou pracovat na tvorbě scénického čtení v rámci projektu inscenovaného čtení dosud neinscenovaných her tří autorek (grant agentury DILIA). Spolupracovat budou se studenty 1.a 3. rocníku. Premiéra se uskuteční v rámci Festivalu na cestě. Studenti si prakticky vyzkoušejí režijní, dramaturgickou, scénografickou a hereckou profesi a samostatně připraví komponovaný večer tří textů. Studenti si na základě domluvy určí, jakou funkci chtějí v projektu zastávat. Seminář navazuje na předmet Dramaturgický workshop v ZS. Studenti vytvoří režijně - dramaturgickou koncepci inscenovaného čtení daného textu (dle výběru) i dramaturgický koncept celého večera. Zpracují režijně-dramaturgickou knihu pro inscenování konkrétního (vybraného) textu pro projekt scénického ctení. Na základe této koncepce budou inscenované čtení realizovat. Studenti budou mít možnost v tomto semináři získat další praktické zkušenosti a znalosti a vyzkouší si zcela prakticky úlohu režiséra, scénografa, dramaturga, produkčního aj. Pedagog bude v pozici supervizora celého večera, konzultanta, poradce, oponenta, zaštitovatele projektu.
Literatura
    povinná literatura
  • Mistrík, M.:. Analýzy hereckej syntézy. Bratislava: Tália, 1995. info
  • Čechov, M.:. Hercova cesta. Praha: Panorama, 1990. info
  • Hyvnar, J.:. Herec v moderním divadle: vize, metody a techniky herectví 20. století. Praha: Pražská scéna, 2000. info
  • Mistrík, M.:. Herecké techniky 20. storočia. Bratislava : Veda, 2003. info
  • Diderot, D.:. Herecký paradox. Olomouc: Votobia, 1997. info
  • Stanislavskij, K.S.:. Moje výchova k herectví . Díl II - Tvůrčí proces ztělesňování - deník žáka. Praha: Orbis, 1954. info
  • Čechov, M.:. O herecké technice. Praha: Divadelní ústav, 1996. info
Informace učitele
1. Aktivní účast na seminářích.
2. Zpracování dramaturgické koncepce projektu 3 jsou 3.
3. Zpracování dramaturgicko-režijní koncepce inscenovaného čtení tří daných textů.
4. Spolupráce či vedení práce na přípravě programu a všech propagačních materiálů k připravované inscenaci.
5. Produkce celé kulturní akce (propagace, vstupenky, medializace projektu...)
Kontakt na pedagoga: hag25@seznam.cz
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.