FPF:UCJADVB1 Drama in English Language Teac - Course Information
UCJADVB1 Drama in English Language Teaching
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2012
- Extent and Intensity
- 0/8/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Eva Lorencovičová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Eva Lorencovičová
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English for Teachers (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Kreativní a osobnostní dramatika je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence. Zároveň se studenti seznámí s velkým množstvím motivačních aktivizujících i uklidňujících aktivit a různými formami jazykových a sociálních her. Sylabus: 1. Some practical considerations 2. Non-verbal warming up exercises 3. Non-verbal cooling-down exercises 4. Verbal exercises 5. Group-formation exercises 6. Observation 7. Interpretation 8. Creation and invention 9. Word-play 10. Problem-solving 11. The use of literary texts, poems and songs 12. Role-play Požadavky na studenta: Studenti si vyzkouší a ohodnotí v portfoliu různé typy dramatických aktivit. Literatura: Graham, C.: Jazz Chants, OUP, 1985. Graham, C.: Jazz Chant Fairy Tales, OUP, 1988. Maley, A. a Duff, A.: Drama Techniques in Language Learning, Cambridge University Press, 1982. Owens, A. a Barber, K.: Dramaworks, Planning - Creating - Developing Drama Pretext, Carel Press, 1997. Phillips, S.: Drama with Children, Oxford University Press, 1999. Rinvolucri, M.: Grammar Games, Cambridge University Press, 1984. Ur. P. a Wright, A.: Five-Minute Activities, Cambridge University Press, 1992. Wright. A., Betteridge, D. a M. Buckby: Games for Language Learning, Cambridge University Press, 1984.
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2012/UCJADVB1