UBKTV061 Public Relations

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2013
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je zaměřen na pochopení principů práce s nástroji Public Relations, na jejich správné využití a na význam PR v marketingu a reklamě. Posluchači se seznámí s ukázkami PR kampaní, zásadami krizové komunikace i problematikou Media Relations a také s tvorbou televizní Self Promotion. Studenti si zároveň osvojí pravidla společenského chování a komunikační schopnosti.
    1. Public Relations a příbuzné obory
    2. Různé druhy Public Relations
    3. Cíle a strategie Public Relations
    4. Vztah mezi Public Relations, marketingem a reklamou
    5. Self Promotion
    6. Media Relations
    7. Krizová komunikace
    8. Sponzoring
Literature
    recommended literature
  • FTOREK, J. Public Relations jako ovlivňování mínění. Praha, 2006. info
  • TRAMPOTA, T. Zpravodajství. Praha, 2006. info
  • VĚRČÁK, V. a kol. Media Relations není manipulace. Praha, 2004. info
  • CAYWOOD, C. L. Public Relations. Řízená komunikace podniku s veřejností. Brno, 2003. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2011, Summer 2012, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UBKTV061