FPF:UCJAP033 Pre-service training PRESET - Course Information
UCJAP033 Pre-service training PRESET
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Šárka Čížková (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Šárka Čížková
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English for Teachers (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem týdenní pedagogické praxe je seznámení se s takovými pedagogickými činnostmi, které studentovi umožní poznat základní problematiku učitelské profese. Tato etapa souvislé praxe je zaměřena na poznávání obecných prvků učitelské práce. Praxe rozvíjí konkrétní představy studentů o jednotlivých složkách pedagogické činnosti učitele a navazuje tak na teoretickou průpravu získanou v předmětech Pedagogická propedeutika a Úvod do didaktiky. Praxe vede k osvojení dovednosti cílevědomého pozorování vyučovacího procesu, neboť její základní součástí je hospitační činnost. Nacvičenou proceduru hospitační činnosti v seminárním prostředí v rámci předmětů Úvod do didaktiky student realizuje v přímé vzdělávací činnosti na zvolené škole. V neposlední řadě se student zaměří také na dovednosti analýzy prostředí školy a její postavení v širším společenském prostředí (město, region), na osobnost učitele a jeho postavení v rámci vzdělávací soustavy a asistentské činnosti studenta učitelství. Konkrétním výstupem Souvislé praxe bude deník praxe.
- Literature
- recommended literature
- ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-87-7. info
- JANIŠ, K. Obecná didaktika: vybraná témata. Hradec králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7367-054-2. info
- PASCH, M., et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-127-4. info
- ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7. info
- ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: Od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. info
- ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2698-7. info
- TVRZOVÁ, I., et al. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika. Praha: Katedra pedagogiky, 2002. info
- PÍŠOVÁ, M., ČERNÁ, M. Pro mentory projektu Klinický rok: Vedení pedagogické praxe. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2002. ISBN 80-7194-433-5. info
- PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8. info
- KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. info
- PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0444-3. info
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 1 TYD/SEM.
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UCJAP033