UCJAP033 Pre-service training PRESET

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2017
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The activity covers in a period of one week basic elements of teachers work. The course develops concrete images of students about particular elements of teacher`s activities and as such is closely linked with two courses Introduction to pedagogy and Introduction to didactics. Students`acitivities cover: monitoring of the teaching process, analysis of school environment.
Literature
    recommended literature
  • ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-87-7. info
  • JANIŠ, K. Obecná didaktika: vybraná témata. Hradec králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7367-054-2. info
  • PASCH, M., et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-127-4. info
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7. info
  • ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: Od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. info
  • ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2698-7. info
  • TVRZOVÁ, I., et al. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika. Praha: Katedra pedagogiky, 2002. info
  • PÍŠOVÁ, M., ČERNÁ, M. Pro mentory projektu Klinický rok: Vedení pedagogické praxe. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2002. ISBN 80-7194-433-5. info
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8. info
  • KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. info
  • PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0444-3. info
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 1 TYD/SEM.
Teacher's information
https://elearning.fpf.slu.cz/course/view.php?id=417
PRESET diary
The course is also listed under the following terms Summer 2013, Summer 2014, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2017/UCJAP033