UCJCI113 Praktická cvičení z italštiny 4

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2014
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je pokračováním Praktického cvičení z italštiny 3 a je zaměřen na další rozvíjení a zdokonalování praktických jazykových znalostí a komunikativních dovedností posluchačů, zvládnutí náročnějších pasáží italské gramatiky a rovněž na rozšiřování slovní zásoby. Posluchači se dostávají na úroveň samostatných uživatelů jazyka. Nahrávky delších projevů rodilých mluvčích (rozhovory, zprávy, ukázky z filmů) a četba středně obtížných literárních i neliterárních textů na současná témata napomáhají rozvoji schopnosti posluchačů rozumět mluvenému i psanému slovu a slouží zároveň jako základ pro diskusi a pro konverzační i písemná cvičení na běžné náměty. Cílem druhého bloku jazykových cvičení je dosažení úrovně B2 SERR. Sylabus: 1.-2. Esprimere opinioni, dubbi, ipotesi; Congiuntivo presente e passato; usi del congiuntivo presente e passato nelle proposizioni reggenti e dipendenti 3.-4. Fare gli auguri, congratularsi, fare le condoglianze e complimentarsi; reazioni codificate; Imperfetto e trapassato del congiuntivo, concordanza dei tempi al congiuntivo 5.-6. Introdurre le notizie e reagire alle notizie attese e non attese; dimostrare interesse; Usi dell?imperfetto e trapassato del congiuntivo nelle proposizioni reggenti e dipendenti; proposizioni dipendenti in cui il congiuntivo ? obbligatorio 7.-8. Riferirsi a situazioni possibili; reagire a un?informazione; Proposizioni dipendenti in cui la scelta fra l?indicativo e il congiuntivo ? stilistica o corrisponde a una netta differenza di significato; periodo ipotetico 9.-10. Dare consigli o istruzioni; descrivere stati di malessere fisico; Infinito sostantivato; discorso indiretto 11.-12. Il sistema verbale italiano ? revisione Literatura: Povinná literatura: Bahníková, A. a kol. Italština. Praha: Leda, 2001. Marin, T. Nuovo progetto italiano 3, Roma: Edilingua, 2008. Další literatura: Gruppo meta. Due. Corso comunicativo di italiano per stranieri. Roma: Bonacci, 1993. Silvestrini, M. a kol. L'italiano e l'Italia. Perugia: Guerra, 1995. De Giuli, A. a kol, Magari. Firenze: Alma, 2008. Nocchi, S., Tartaglione, R. Grammatica avanzata della lingua italiana. Firenze: Alma, 2006. Požadavky: Předpokladem pro zapsání do předmětu je úspěšné absolvování předmětu Praktické cvičení z italštiny 3. Dále se vyžaduje aktivní účast na cvičeních (min. 80%), 2 testy během semestru.
Vyučovací jazyk
Italština
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.