FPF:UCJASSA1 Suprasegment v angličtině - Informace o předmětu
UCJASSA1 Suprasegment v angličtině
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina (dvouoborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Angličtina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Přednáška seznámí posluchače s různými přístupy k mapování a popisu anglického suprasegmentu. Semináře jsou zaměřeny na praktické ukázky systémového využití suprasegmentálních jevů v jazyce i na praktický nácvik. Sylabus přednášky: 1. Stress in general 2. Stress in English and Czech 3. Stress and rhythm 4. Single words 5. Retraction of stress 6. Compounds and Concatenatives 7. Presonal names and place names 8. Recurring words 9. Tonic unit 10. Accentual and attitudinal functions of intonation 11. Grammar function of intonation 12. Discourse function of intonation Sylabus semináře: 1. Stress patterns 2. Stress and rhythm 3. Secondary stress and rhythm 4. Weak forms and rhythm 5. Falling intonation 6. Intonation of questions 7. Rising intonation 8. Fall-rise type 9. Intonation of question-tags 10. Other patterns 11. Long words and concatenatives 12. Retraction Literatura: Allen, S.: Living English Speech, Longman 1966. Brazil, D., Coulthard, M. and Johns, C.: Discourse function of Intonation, Longman 1980. Cruttenden, A.: Intonation, Cambridge 1986. Kolář, P.: On Some Aspects of Intranymic Analysis, Opava 2002. Roach, P.: English Phonetics and Phonology, CUP 1991. Wells, J.S.: English Intonation, Cambridge, 2006.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2016/UCJASSA1