UBKTN025 Marketing of the culture and fundraising

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2019
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Students will be familiarized with various types of organizations and subjects dealing with projects and products aimed at the production and promotion of culture events.
Syllabus
  • Culture marketing
    Fundraising of non-profit organizations
    Grant submission
Literature
    recommended literature
  • BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010. info
  • REKTOŘÍK, J. a kolektiv. Organizace neziskového sektoru - Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. info
  • CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
  • DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. info
  • BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha, VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1650-9. info
  • HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
  • BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
  • HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách - Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. info
  • POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity - jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006. info
  • PEŠOUTOVÁ, M. a kolektiv. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004. info
  • NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. I. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. II. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. info
  • GOULLI, R., FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. info
  • KOLÁŘ, R. Fundraising - pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných nezisk, 2000. info
  • RAUHE, H., AUST, N., DEMMER, CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997. info
  • LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute, 1996. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
  • DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1. info
  • DRKUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Management Press, 1994. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Teacher's information
Active participation in the seminar (two absences are permitted), final written test
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2019, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2019/UBKTN025