UCJAU018 Dramatizace jako nástroj výuky cizího jazyka

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Diana Adamová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Diana Adamová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kreativní a personifikující dramatizace je jedním z nových prvků, které využívá současná výuka cizích jazyků. Posluchači se seznámí s možnostmi dramatizace a získají teoretické poznatky osvětlující její přínos pro rozvoj jazykové kompetence. Na přednášky navazují semináře, ve kterých studenti získané znalosti prakticky ověřují. Studenti si vyzkouší hlasové rozcvičky, různé formy jazykových a sociálních her, pantomimu. Tyto zkušenosti a dovednosti studenti využijí při přípravě projektů a dramatizaci zvoleného textu.
Osnova
  • Sylabus semináře:
    1. Practical considerations (language, space, difficult customers, mother tongue, teacher-student relation)
    2. Warming-up exercises
    3. Non-verbal cooling-down exercises
    4. Verbal exercises
    5. Group-formation exercises
    6. Observation activities
    7. Interpretation activities
    8. Creation and invention
    9. Word play
    10. Songs, rhymes and chants
    11. Short plays
    12. Role play and improvisation
Literatura
    doporučená literatura
  • Maley, A. a Duff, A. Drama Techniques in Language Learning. info
  • Phillips, S. Drama with Children. info
  • Owens, A. a Barber, K. Dramaworks, Planning - Creating - Developing Drama Pretext. info
  • Ur. P. a Wright, A. Five-Minute Activities. info
  • Wright. A., Betteridge, D. a M. Buckby. Games for Language Learning. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Studenti navrhnou ukázkovou hodinu, závěrečný test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021.