FPF:UCJNDIN2 Didaktika němčina 2 - Informace o předmětu
UCJNDIN2 Didaktika němčina 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2019
- Rozsah
- 0/12/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (jednooborové) (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá současnými metodami ve výuce cizích jazyků, alternativními přístupy, s jejich přednostmi a nedostatky. Studenti se naučí, jak zprostředkovat žákům různými postupy jednotlivé řečové dovednosti a jazykové prostředky. Nedílnou součástí moderní metody výuky jazyků je práce s literárními texty a výuka reálií cílové země. I pro vlastní rozvoj posluchačů je nutné, aby se zabývali otázkou strategie učení a technik učení se cizím jazykům. Poznají také současné trendy ve výuce cizích jazyků, např. výuky jazyků pomocí projektů, práce na stanovištích apod
- Osnova
- 1. Entwicklung von sprachlichen Zielfertigkeiten Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben.
2. Die Fertigkeit Hörverstehen, die Arbeit mit Hörtexten im Deutschunterricht.
3. Die Fertigkeit Sprechen, gelenktes und freies Sprechen.
4. Die Fertigkeit Leseverstehen, die Arbeit mit Lesetexten im Deutschunterricht.
5. Die Fertigkeit Schreiben, gelenktes und freies Schreiben im Deutschunterricht.
6. Das sprachliche Mittel Grammatik, Grammatikvermittlung im Deutschunterricht.
7. Das sprachliche Mittel Wortschatz, Wortschatzvermittlung im Deutschunterricht.
8. Das sprachliche Mittel Aussprache, Aussprachevermittlung im Deutschunterricht.
9. Übungstypologie. Übungen und Aufgaben. Kommunikativer Unterricht
10. Fehler und Fehlerkorektur im Deutschunterricht.
11. Leistungskontrolle. Tests, Prüfungen und Notengebung im Deutschunterricht.
12. Die Integration von literarischen und landeskundlichen Themen in den Deutschunterricht.
- 1. Entwicklung von sprachlichen Zielfertigkeiten Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- 80% aktivní účast, příprava na vyučování, ústní zkouška
Bausch, K.-R. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen/Basel: Francke Verlag, 1989.
Funk, H. Deutsch lehren lernen Aufgaben, Übungen, Interaktion. Berlin : Klett/Langenscheidt 2014.
Glaboniat, M. etc.: Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin/München: Langenscheidt, 1996.
Häusermann, U. / Piepho, H.-E.: Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. München: Iudicium, 1996.
Janíková, V. / Michels-McGovern, M.: Aspekte des Hochschulfachs Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
Jung, L.: 99 Stichwörter zum Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Ismaning : Hueber. 2001.
Kilian,V.: Deutsch als Zweitsprache in der Erwachsenenbildung. Berlin/ München: Langenscheidt, 1995.
Neuner, G.: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin/München: Langenscheidt, 1994.
Zajícová, P.: Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2019/UCJNDIN2