FPF:UFPFA92 Graphical and multimedial proc - Course Information
UFPFA92 Graphical and multimedial processing of computational simulations
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2020
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 0 credit(s). Type of Completion: -.
- Guaranteed by
- Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Computational Physics (programme FPF, N1701 Fyz)
- Course objectives
- The course is part of the final exam for Master's degree in Computer physics, specialization: Graphical and Multimedial Processing of Computer Simulations.
- Syllabus (in Czech)
- Fyzika v digitálních médiích: Digitální záznam obrazu, interpretace obrazu, jasové a geometrické transformace, interpolace, fyzikální podstata obrazu, postprodukce obrazu, barva, komprese, formáty, fyzikální teorie hudby.
Počítačová grafika I, II: Světlo a barvy, lidský vizuální systém, 2D obraz, rastrové a vektorové obrazy, úpravy (bodové a plošné operace, histogram, transformace barev, dynamický rozsah, geometrické transformace, warping a morfing), filtrování, 3D modely, křivky a plochy. reprezentace a modelování těles, objemová reprezentace těles, procedurální modelování, zobrazování 3D (promítání, světlo a osvětlování, viditelnost, stíny a textury, scény, globální zobrazovací metody, vizualizace objemových dat, nefotorealistické zobrazování), počítačová animace, virtuální realita.
Elektroakustická syntéza zvuku: Historický vývoj, elektromechanické hudební nástroje, klasifikace syntezátorů, analogová subtraktivní syntéza, FM a LA syntéza, samplery a romplery, VAST syntéza, virtuální modelování, virtuální analogová syntéza, počítačové řízení syntezátorů, VST nástroje.
Komprese, kódování a zpracování multimediálních dat: Informace a kódování, základní pojmy, Shannonovy věty, statistické a slovníkové metody komprese, prediktivní kódování, komprese blokovým tříděním, ztrátové komprese, šifrování dat, šifrování veřejně přístupnýma soukromým klíčem, oprava chyb, konvoluční kódy, turbo kódy.
Nestandardní záznamy obrazu: Obrazy o vysokém rozlišení, vícevrstvé obrazy, barevná hloubka, expoziční pružnost vs. dynamický rozsah, klasické a historické metody, digitální metody, modifikace obrazu, interpretace obrazového materiálu pořízeného na vlnových délkách mimo viditelné spektrum, zvukové aplikace - simulace oscilací ve vesmíru, kosmických "zdrojů zvuku", apod.), astrofotografie.
3D obraz stereoskopicky a holograficky: Optické základy 3D vnímání, metody záznamu a reprodukce 3D obrazu, holografie, digitální holografie - záznam i digitální rekonstrukce obrazu, přenos 3D obrazu, současný stav stereoskopické a holografické techniky.
Vícekanálové audiosystémy: Elektroakustika, elektroakustický řetězec a jeho prvky, analogová a digitální nahrávací technika, vícekanálové systémy záznamu a reprodukce zvuku, směšování signálů, pojem kódování, codec, přenosový systém, multikanálové ozvučení uzavřených a otevřených prostor.
Fyzika v dějinách lidské kultury: Matematické axiomy a fyzikální postuláty, variační principy ve fyzice, matematika a umění, úloha symetrií ve fyzice, newtonovská fyzika a její kulturní dopad, teorie relativity a diskuse o jejím vztahu k modernímu umění, determinismus a chaos, moderní kosmologie a její filosofické důsledky.
Digitální systémy pro přenos a záznam hudebních dat: Matematická a informatická reprezentace hudebního materiálu, analogový záznam hudebního materiálu, analogové sequencery, MIDI, reprezentace hudebního materiálu v podobě MIDI dat, počítačové aplikace využívající MIDI normu, za hranicí normy MIDI 1.0.
Praktikum zpracování zvuku: Dějiny záznamu zvuku, stereo a vícestopý záznam, vlastnosti zvukových zařízení (akustika, magnetický záznam, mikrofony, předzesilovače a zesilovače, polovodiče vs. elektronky, korekční členy, reproduktory a reprosoustavy), záznam a zpracování zvuku (analogový a digitální, užití procesorů a práce s efekty, editace, restaurování, mixování, mastering).
Praktikum zpracování obrazu: Surová data, RA
- Fyzika v digitálních médiích: Digitální záznam obrazu, interpretace obrazu, jasové a geometrické transformace, interpolace, fyzikální podstata obrazu, postprodukce obrazu, barva, komprese, formáty, fyzikální teorie hudby.
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Teacher's information
- Satisfactory presentation and attestation of mastery of the curriculum during the final state examination.
- Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2020/UFPFA92