FPF:VCKDST0510 Marketing of cultural and leis - Course Information
VCKDST0510 Marketing of cultural and leisure time establishments
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2020
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Michal Blaško, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Research Center for Cultural History of Silesia and Central Europe – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje se základními pojmy marketingu jako samostatné disciplíny, s metodami marketingu zboží a služeb, nástroji taktického a strategického marketingu. Ozřejmí rovněž základní pojmy marketingového mixu a metody marketingového výzkumu. Předmět je zaměřen na specifika marketingu služeb, marketingu kulturních zařízení, turismu a neziskových organizací.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Marketing zboží a marketing služeb
2. Strategický a taktický marketing
3. Specifika marketingu cestovního ruchu
4. Specifika marketingu kulturních zařízení
5. Specifika marketingu neziskových organizací
6. Marketing destinace cestovního ruchu
7. Marketingové informační systémy
8. Kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum
9. Metody a technika sběru dat v marketingovém výzkumu
10. Případové studie v marketingovém výzkumu
- 1. Marketing zboží a marketing služeb
- Literature
- recommended literature
- Vaníček, J. Marketing turistické destinace - teorie a praxe. In: Marketing a komunikace, 3/2004, s. 27. info
- Palatková, M. Marketingový management destinací. Praha, 2011. info
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- Vaníček, J. Destinační management a marketing. Jihlava, 2007. info
- Kratochvil, P. - Pažout, R. Marketingová komunikace pro destinaci. Třebíč, 2006. info
- Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. info
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
- Teaching methods
- Lecturing
Lecture supplemented with a discussion
Presentation of seminar work
One-to-One tutorial - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2020/VCKDST0510