FPF:UBKKA209 Řízení knihoven 2 - Informace o předmětu
UBKKA209 Řízení knihoven 2
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- Čt 14:45–16:20 M12
- Předpoklady
- Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zkouška je písemná a je zaměřena na prověření získaných teoretických znalostí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Knihovnictví (program FPF, B7201 InSK)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na studijní předmět Řízení knihoven 1 a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
- Osnova
- 1) Personální management
2) Vývoj personálního řízení
3) Vytváření organizace
4) Výkonnost knihovny
5) Plánování lidských zrojů
6) Získávání a výběr pracovníků
8) Řízení výkonu
9) Rozvoj zaměstnanců
10) Odměňování
11) Zaměstnanecké vztahy
12) BOZP, PO
13) Správa zaměstnaneckých a osobních záležitostí
14) Jedinec v práci (pracovní smlouvy atd.)
15) Marketing ve veřejných knihovnách
- 1) Personální management
- Literatura
- povinná literatura
- FOBEROVÁ, Libuše. Dokonalé služby v hudebních knihovnách. Brno, 2011. URL info
- FOBEROVÁ, Libuše. Manažerské techniky. Opava, 2011. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Zkušenosti s managementem hudebních knihoven v českých knihovnách. Žilina, 2010. ISBN 978-80-89303-32-8. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Management v knihovnách. Brno, 2009. info
- FOBEROVÁ, Libuše. Specifika managementu knihoven. Havlíčkův Brod, 2008. URL info
- ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2. info
- Borchardt, P. a kol. Marketing pro veřejné knihovny. Praha, 1994. info
- STÝBLO, J. Personální management. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85424-92-4. info
- Výukové metody
- Přednášení
Studijní praxe
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Známkou
Test - Informace učitele
- Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu marketingové strategie.
Aktivity Náročnost [h] Domácí příprava na výuku 10 Konzultace 2 Zkouška 1 Celkem 13 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/UBKKA209