UBKKA209 Řízení knihoven 2

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2013
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na studijní předmět Řízení knihoven 1 a seznamuje posluchače se základní terminologií marketingu, jeho zakotvením ve státní sféře, s teoretickými aspekty marketingové analýzy, plánování, realizace a kontroly. Výuka se postupně zaměří na marketingové pojetí služeb a cenu služeb, charakteristiku marketingových mixů, utváření logistických a distribučních kanálů služeb. Nezbytnými aspekty jsou dále výzkumy spotřebního chování, trhu a tržních segmentů, zásady budování silných značek a zavádění nových zejména elektronických a informačních služeb. Výuka obsáhne analýzy cyklů služeb a pozice služeb na trhu spotřebitelů i konkurence, metody vytváření loajality spotřebitelů služeb, včetně nejnovějších konceptů strategického, taktického, administrativního a transformačního marketingu. Důraz bude kladen na strategický marketing ? tvorba marketingových plánů atd.
Osnova
  • 1) Personální management
    2) Vývoj personálního řízení
    3) Vytváření organizace
    4) Výkonnost knihovny
    5) Plánování lidských zrojů
    6) Získávání a výběr pracovníků
    8) Řízení výkonu
    9) Rozvoj zaměstnanců
    10) Odměňování
    11) Zaměstnanecké vztahy
    12) BOZP, PO
    13) Správa zaměstnaneckých a osobních záležitostí
    14) Jedinec v práci (pracovní smlouvy atd.)
    15) Marketing ve veřejných knihovnách
Literatura
    povinná literatura
  • ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2. info
  • Borchardt, P. a kol. Marketing pro veřejné knihovny. Praha, 1994. info
  • STÝBLO, J. Personální management. Praha: Grada, 1993. ISBN 80-85424-92-4. info
    doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M. Personnel Management Practise. London: Kogan Page, 1993. ISBN 0-7494-1226-1. info
Informace učitele
Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu marketingové strategie.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.