FPF:UIAI007 Aplikační software II - Informace o předmětu
UIAI007 Aplikační software II
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jiří Martinů, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ondřej Mazurek (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Lucie Ciencialová, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UIAI007/A: Út 16:25–18:00 LEI, J. Martinů
UIAI007/B: St 16:25–18:00 LEI, J. Martinů
UIAI007/C: St 18:05–19:40 LEI, L. Ciencialová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FPF, B1802 AplI)
- Informatika a výpočetní technika (program FPF, B1801 Inf)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvládnout základy používání softwaru pro úpravu a vytváření grafiky, prezentací a multimédií.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- popsat hlavní rysy počítačové grafiky;
- vykonat jednoduché úpravy rastrového obrázku;
- vytvořit jenoduchou vektorovou grafiku případně v kombinaci s rastrovou grafikou
- vytvořit prezentaci na dané téma a upravit ji podle zvoleného způsobu prezentování
- rozeznat základní mutlimediální formáty a určit vhodnost jejich použití - Osnova
- 1. Software pro úpravu a vytváření grafiky - základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti a způsoby využití, konverze mezi formáty, úprava fotografií v rastrovém grafickém editoru, otočení, oříznutí, jas, kontrast, úprava histogramu, úprava barevnosti, doostření, lokální úpravy chyb, skvrn, odstranění červených očí, vektorový graficky editor, vytváření vektorového obrázku, zásady správné úpravy grafických dokumentů.
- 2. Software pro vytváření prezentací - příprava podkladů pro prezentaci, nástroje pro tvorbu prezentací, vytvoření a nastavení prezentace, zásady zpracování počítačové prezentace, export vytvořené prezentace, vytvoření webové stránky exportem z aplikačního programu, provázání dokumentů odkazy.
- 3. Multimédia - základní pojmy a principy z oblasti multimédií, multimediální formáty souborů, princip digitálního zvuku, obrazu, komprese multimediálních souborů, formáty zvukových souborů, videosouborů, jejich vlastnosti, získávání a přehrávání multimediálních souborů, převody formátů multimediálních souborů.
- Literatura
- povinná literatura
- DAVIS, Harold. Skrytá síla Photoshopu: pokročilé techniky postprodukce digitálních fotografií. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4344-5. info
- doporučená literatura
- Adobe Creative Team. Adobe photoshop CS6: Oficiální výukový kurz. ISBN 9788025137369. info
- Kelby Scott. Digitální fotografie v Adobe Photoshop CS6. ISBN 9788025137932. info
- PECINOVSKÝ, J. a R. PECINOVSKÝ. Office 2016, průvodce uživatele. Praha: Grada Publishing, a.s., 2016. ISBN 978-80-247-5691-2. info
- LOWE, Doug. PowerPoint 2016 for dummies. Hoboken, NJ: John Wiley, 2016. info
- Adobe Creative Team. Adobe Photoshop CS6 Classroom in a Book. Adobe Press, 2012. ISBN 9780321827333. info
- TŮMA, T. Počítačová grafika a design: Průvodce začínajícího grafika. Brno: Computer Press, 2007. info
- BŘÍZA, V. PowerPoint 2007. Podrobný průvodce. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2178-1. info
- Výukové metody
- Interaktivní přednášky
Praktikum v počítačové učebně - Metody hodnocení
- Povinná účast na cvičeních min. 75 %.
Pro získání zápočtu je potřeba získat více než 50 % bodů z úkolů zadaných v průběhu semestru. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/UIAI007