ARTAVTNP34 Culture marketing and fundraising

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable
Mon 26. 2. 8:55–11:20 D2, Mon 25. 3. 8:55–11:20 D2, Mon 22. 4. 8:55–11:20 D2, Mon 13. 5. 8:55–11:20 D2
  • Timetable of Seminar Groups:
ARTAVTNP34/A: Mon 26. 2. 11:25–14:40 D2, Mon 25. 3. 11:25–14:40 D2, Mon 22. 4. 11:25–14:40 D2, Mon 13. 5. 11:25–14:40 D2, M. Ševčík
Prerequisites (in Czech)
K zapsání předmětu nejsou určeny žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
Learning outcomes (in Czech)
Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základy marketingu 1
  • 2. Základy marketingu 2
  • 3. Marketingové komunikace 1
  • 4. Marketingové komunikace 2
  • 5. Marketingové komunikace v digitálním prostředí
  • 6. Principy fundraisingu
  • 7. Grantový systém ČR a EU
  • 8.-12. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
  • 13. Opakování
Literature
    required literature
  • CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. info
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
  • BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. info
  • NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. info
    recommended literature
  • BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010. info
  • DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. info
  • BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha, VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1650-9. info
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0. info
  • HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách - Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. info
  • POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity - jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006. info
  • PEŠOUTOVÁ, M. a kolektiv. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. I. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. II. Díl. Liberec: Omega, 2003. info
  • KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. info
  • GOULLI, R., FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. info
  • REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2001. ISBN 80-86119-41-6. info
  • KOLÁŘ, R. Fundraising - pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných nezisk, 2000. info
  • RAUHE, H., AUST, N., DEMMER CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997. info
  • LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute, 1996. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
  • DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1. info
  • DRUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1. info
Assessment methods (in Czech)
realizace konkrétního fundraisingového projektu, pravidelná docházka (75 %)
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2024/ARTAVTNP34