UCJCA034 Angličtina v masmédiích

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martin Drápela (cvičící)
Garance
Mgr. Martin Drápela
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Stručná anotace předmětu: Cílem tohoto předmětu je seznámit posluchače se jazykem masových médií prostřednictvím analýz jazykových útvarů. Vedle zaměření na obecnou charakteristiku diskurzu masmédií jsou probírány i konkrétní oblasti, např. jazyk novin a reklamy. Stručná anotace předmětu: 1. Media and Language 2. Approaches to Media Discourse 3. Communication in the Mass Media 4. Critical Analysis of Media Discourse 5. Intertextuality and the News 6. Representations in Documentary and News 7. Identity and Social Relations in Media Texts 8. Political Discourse in the Media 9. Language of Newspapers I 10. Language of Newspapers II 11. Language of Advertising I 12. Language of Advertising II Odborná literatura Bell, A. and P. Garett (eds): Approaches to Media Discourse, Oxford: Blackwell, 1998. Fairclough, N.: Media Discourse, London: Edward Arnold, 1995. Goddard, A.: The Language of Advertising, London: Routledge, 1998. Reah, D.: The Language of Newspapers, London: Routledge, 1998. Stubbs, M.: Discourse Analysis, Chicago: The University of Chicago Press, 1983.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014.