UCJCA080 Analýza cizojazyčné učebnice (angličtina)

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2007
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Stručná anotace předmětu: Studenti se na přednáškách seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu, dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka. Dále se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic a jejich částí. V seminářích budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří se na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při kterých se získá zpětná vazba pro následné hodnocení. Sylabus přednášky: 1. Tvorba učebnic 2. Katalogy kritérií 3. Analýza textů 4. Poslechové texty a cvičení 5. Učební úlohy 6. Motivace 7. Progrese gramatiky 8. Reálie a literatura v učebnicích 9. Interkulturní aspekty 10. Projekty 11. Internetová podpora učebnic 12. Evropský referenční rámec pro jazyky Sylabus semináře: 1. General methodology (checklist, aim specification, learning/teaching situation) 2. Analysing and evaluating coursebooks 3. Coursebook package 4. Language content I (grammar, vocabulary) 5. Language content II (pronunciation, discourse, appropriacy, varieties) 6. Type of syllabus and grading 7. Skills (specialised or full 4skill type) 8. Methodology I (learner needs, student´s role, study skills) 9. Methodology II (teacher´s role, teacher´s book) 10. Communicative coursebook 11. Localisation/nativisation of a communicative coursebook 12. ESP materials Odborná literatura: Anderson, A. a Lynch, T.: Listening, Oxford University Press, 1988. Bausch, K. R. a Krumm, H. J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht, Francke Verlag, 1995. Cunningsworth, A.: Choosing Your Coursebook, Heinemann Publishers Ltd, 1995. Duff, A. a Maley, A.: Literature, Oxford University Press, 1990. Fried-Booth, D.L.: Project Work, Oxford University Press, 1986. Harmer, J.: Teaching and Learning Grammar, Longman Group UK Ltd, 1987. Hrehovčík, T.: Evaluation of Foreign Language Textbooks, Prešov, 2003 Kramsch, C.: Context and Culture in Language Teaching, Oxford University Press, 1993. Scrivener, J.: Learning Teaching, Heinemann ELT, 1994. Tomalin, B. a Stempleski, S.: Cultural Awareness, Oxford University Press, 1993.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018.