UCJCN076 Planning in teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2007
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Stručná anotace předmětu: Tvorba učebních plánů a projektování výuky je nedílnou součástí současné učitelské praxe. Studenti se v rámci předmětu seznámí s přípravou, tvorbou a vyhodnocováním plánů. Poznají možnosti v tvorbě plánů, kurikula různých typů školských systémů především zemí cílového jazyka. Důležitým problémem je také otázka hodnocení školy, mimoškolního učení a sebe-vzdělávání po ukončení školní docházky. Vědomosti získané při přednáškách studenti prakticky ověří v seminářích, které na ně navazují. Posluchači se naučí vypracovávat různé druhy plánů a příprav na vyučovací jednotku, realizovat je a také hodnotit. Sylabus k přednášce: 1. Teorie kurikula, definice a počáteční přístup k tvorbě kurikula, obsah vzdělávání 2. Možnosti v tvorbě kurikula, modely kurikulární tvorby 3. Diverzifikace v rámci celkové koncepce výuky 4. Od dílčího k transverzálnímu pojetí 5. Scénář kurikula 6. Diferencované kurikulum 7. Techniky a strategie učení cizím jazykům 8. Portfolio a jeho tvorba 9. Plánovací rastr 10. Diagramové schéma 11. Dlouhodobé a krátkodobé plány 12. Evaluace programu Sylabus k semináři: 1. Theorie des Curriculums. Definition und Vorüberlegungen 2. Möglichkeiten der Curriculumgestaltung 3. Diversifizierung in einem allgemeinem Konzept 4. Partielle und transversale Ansätze 5. Entwürfe für Curriculumszenarien 6. Szenarien für differenzierte Curricula 7. Beurteilung und Schule, außerschulisches Lernen und Weiterbildung 8. Portfolio und Portfoliobildung 9. Planungsraster 10. Diagramm-Schema 11. Grob-/Umrissplanung 12. Spickzettel Odborná literatura: Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Glaboniat, M. / Müller, M. / Schmitz, H. / Rusch, P. / Wertenschlag, L.: Profile Deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Piepho, H-E.: Deutsch als Fremdsprache in Unterrichtssikzzen. Heidelberg: Roland Ansager Verlag, 1980. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Schmidt, R.: Unterrichtsplanung. In: Henrici,G.: Einführung in die Didaktik Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Band 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Hueber Verlag, 1993.
Language of instruction
German
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2006, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJCN076