UCJNPTJ1 Computer Technologies in Foreign Language Teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2007
Extent and Intensity
0/5/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je představit studentům možnosti, které počítač a internet poskytují učitelům při jejich práci a při přípravě. Seznamuje s textovými a výukovými počítačovými programy, elektronickými slovníky, s programy pro tvorbu pracovních listů pro žáky a jejich využitím ve výuce a seznamuje také s využitím počítačové technologie při přípravě na vyučování a při samostudiu. Posluchači se naučí využívat rychlé a pokročilé vyhledávání pramenů i textů vhodných pro tvorbu pracovních listů i pro samostudium, tvořit prezentace, připravovat testy pro žáky. Na závěr posluchači vypracují projekt, při kterém využijí získané dovednosti. 1. Einführung zum Umgang mit Computer 2. Kommunizieren mit E-Mail 3. E-Mail Projekte im Deutschunterricht 4. E-Mail Projekte und Unterrichtspraxis 5. Praxistipps 6. WWW für Lehrer 7. Landeskunde im Internet 8. Literatur und Internet 9. Grammatik und WWW 10. Interessantes, nützliches im Internet 11. WWW-Projekte 12. Deutschsprachige Musik im Internet Požadavky: Vytvoření vlastního projektu s využitím počítačových technologií Evaluace projektu Deník s komentáři (Lerntagebuch) Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající se využití počítačových technologií ve výuce jazyků, včetně evaluace projektu. Literatura: Altun, A.: "Understanding hypertext in the context of reading on the web: Language learners' experience". Current Issues in Education [On-line], 6(12), 2003. Backer, J.: "Using a Modular Approach to schMOOze with ESL/EFL Students", The Internet TESL Journal, Vol. VII, No. 5, 2001. Dostupné jako: Donath, R.: Deutsch als Fremdsprache - Projekte im Internet. Stuttgart: Klett Verlag, 1998. Dudeney, G.: The Internet and the Language Classroom. Cambridge University Press 2000. Franců, M.: Výuka jazyků na Internetu. Computer Press 2001. Grüner, M. / Hassert, T.: Computer im Deutschunterricht. München: Goethe-Institut, 2000. Hassert, T.: Computer im Unterricht. Möglichkeiten, Grenzen. München: Goethe-Institut, 1998. Lernen mit neuen Medien. [online] http://www.goethe.de/dll/mat/lpr/web/deindex.htm Müller, C.: Programmierter Unterricht vs. Surfen im Hyperspace: Modelle computergestützten Lernens. In: Zielsprache Deutsch H. 1/1999. Růžička, O.: Internet pro učitele. Praha: Computer Press, 2001. Vořech, J., Morkes, D.: 1001 tipů a triků pro Internet. Praha: Computer Press, 2001.
Language of instruction
German
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJNPTJ1