FPF:UCJNRPP1 Guided teaching practice 1 - Course Information
UCJNRPP1 Guided teaching practice 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- German for Teachers (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Obsah předmětu je založen na pozorování reálných hodin u různých pedagogů na různých typech škol. Studenti se seznámí s technikami a principy pozorování i metodami zápisu. Pozorování budou řízená s konkrétním cíli a otázkami. Pozornost bude věnována proporčnímu rozlišení jednotlivých jazykových dovedností v hodinách, otázce využívání sociálních forem, funkčnosti využívání cizího a rodného jazyka, práci s hlasem a řečí těla, organizaci zápisu na tabuli atp Požadavky: Studenti absolvují v rámci předmětu 10 hodin náslechů a pozorování ze sledovaných hodin zpracují ve formě deníku, který bude dále reflektovat způsob jazykové výuky na škole, bude obsahovat evaluaci učebnice a sebereflexi. Literatura: Belcourt, M. / Wright, P.C.: Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. Beran, V.: Jak na školní vzdělávací program. V. část. Učitelské listy, Ředitelské listy. 2004/2005, č. 7, s. 3-4. Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Blížkovský, B.: Systémová pedagogika. Ostrava? AMOSIUM SERVIS, 1992. Byčkovský, P. / Kotasem, J.: Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3. s. 227-242. Kalous, Z. / Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Prášilová, M.: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Švec, V. / Filová, H. / Šimoník, O.: Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. Walterová, E.: Kurukulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: CDVU MU, 1994. www.vuppraha.cz www.rvp.cz
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJNRPP1