UCJNRPP1 Guided teaching practice 1

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 10 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Obsah předmětu je založen na pozorování reálných hodin u různých pedagogů na různých typech škol. Studenti se seznámí s technikami a principy pozorování i metodami zápisu. Pozorování budou řízená s konkrétním cíli a otázkami. Pozornost bude věnována proporčnímu rozlišení jednotlivých jazykových dovedností v hodinách, otázce využívání sociálních forem, funkčnosti využívání cizího a rodného jazyka, práci s hlasem a řečí těla, organizaci zápisu na tabuli atp Požadavky: Studenti absolvují v rámci předmětu 10 hodin náslechů a pozorování ze sledovaných hodin zpracují ve formě deníku, který bude dále reflektovat způsob jazykové výuky na škole, bude obsahovat evaluaci učebnice a sebereflexi. Literatura: Belcourt, M. / Wright, P.C.: Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. Beran, V.: Jak na školní vzdělávací program. V. část. Učitelské listy, Ředitelské listy. 2004/2005, č. 7, s. 3-4. Bertrand, Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Blížkovský, B.: Systémová pedagogika. Ostrava? AMOSIUM SERVIS, 1992. Byčkovský, P. / Kotasem, J.: Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3. s. 227-242. Kalous, Z. / Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Prášilová, M.: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Švec, V. / Filová, H. / Šimoník, O.: Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. Walterová, E.: Kurukulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: CDVU MU, 1994. www.vuppraha.cz www.rvp.cz
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJNRPP1