FPF:UCJXA026 Italian syntax 1 - Course Information
UCJXA026 Italian syntax 1
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Italian in combination with another discipline (programme FPF, B6107 HuSt)
- Italian in combination with another discipline (programme FPF, B7310 Filo)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná charakteristika předmětu: Přednáška italské syntaxe je zaměřena na zásadní problémy spojené se skladbou italské věty, v první fázi především u věty jednoduché. Při sledování větné skladby se odlišuje pojem "věta" od pojmu "výpověď", čímž se vytváří možnost analýzy na rovině formální syntaxe, na rovině sémantické až po rovinu pragmatickou. Z hlediska formální syntaxe je výklad zaměřen na strukturu věty a větné členy, na rovině sémantické je sledován význam slovesa a funkce diateze. Posun od formální syntaxe směrem k rovině pragmatické představuje klasifikace větných typů, popis jejich modálních schémat a výčet faktorů komunikační situace s vyústěním u vymezení ilokuční funkce výpovědi. Seminář se zaměřuje na rozbor věty a kratších textů. Jsou sledovány otázky vztahu morfologie a syntaxe, struktura predikátu (zde také v porovnání s češtinou). Pozornost se zaměřuje na význam slovesa jako na syntaktické a sémantické centrum věty a slovesný modus jako hlavní indikátor jednotlivých větných typů.
- Language of instruction
- Italian
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2009/UCJXA026