UFMA8 Basics of Camera and Editing 1

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2012
Extent and Intensity
1/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Petr Jančárek (lecturer)
Ing. Petr Jančárek (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Petr Jančárek
Centrum interdisciplinárních studií – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem v zimním semestru je seznámit posluchače se základy kameramanské problematiky, čímž se vytvoří základ pro navazující praktická cvičení. Student se seznámí se základy jednoduchého kinematografického sdělení s důrazem na návaznost záběrů a jejich kompozici, osvětlení a dynamiku obrazu. Obsah (Sylabus) 1. Možnosti a styl kameramanské práce ? módnost, nadčasovost. 2. Principy televizního snímání v jednotlivých televizních žánrech, televizní snímací technika. 3. Příprava scénáře. 4. Konzultace scénáře, obrazové vyjádření jednotlivých záběrů. 5. Rozbory stylů filmového obrazu.. 6. Osvětlování v ateliéru, druhy používaných světelných zdrojů, osvětlení den ? podvečer ? svítání ? noc. 7. Zobrazení herce ve světle a v pohybu, volba velikosti záběru vzhledem k ?řeči těla?. 8. Reklama, dokument, TV media. 9. Projekce denních prací studentů, jejich hodnocení a příprava hrubého materiálu ke střihu. 10. Historický vývoj oboru. 11. Varianty střihových technologií. 12. Varianty zpracování obrazu projektů natáčených filmovou technologií. 13. Zpracování videa pořízeného elektronickou technologií Betacam ve dvou stupních ? off line např. Avid, on-line lineární střih. 14. Zpracování videa formátu miniDV a DVCAM v systému XpressDV. 15. Střihové skladba ? klíčový prvek v řetězci realizace filmu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Možnosti a styl kameramanské práce - módnost, nadčasovost.
    2. Principy televizního snímání v jednotlivých televizních žánrech, televizní snímací technika.
    3. Příprava scénáře.
    4. Konzultace scénáře, obrazové vyjádření jednotlivých záběrů.
    5. Rozbory stylů filmového obrazu..
    6. Osvětlování v ateliéru, druhy používaných světelných zdrojů, osvětlení den - podvečer - svítání - noc.
    7. Zobrazení herce ve světle a v pohybu, volba velikosti záběru vzhledem k "řeči těla".
    8. Reklama, dokument, TV media.
    9. Projekce denních prací studentů, jejich hodnocení a příprava hrubého materiálu ke střihu.
    10. Historický vývoj oboru.
    11. Varianty střihových technologií.
    12. Varianty zpracování obrazu projektů natáčených filmovou technologií.
    13. Zpracování videa pořízeného elektronickou technologií Betacam ve dvou stupních - off line např. Avid, on-line lineární střih.
    14. Zpracování videa formátu miniDV a DVCAM v systému XpressDV.
    15. Střihové skladba - klíčový prvek v řetězci realizace filmu.
Literature
    recommended literature
  • XpressDV. Dokumentace. info
  • Avid. Dokumentace. info
  • Plaževskij. Filmová řeč. info
  • J. Kališ. Filmové dramatické formy II. Film a filmová technika, 1974. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UFMA8