FPF:UBK10023 Management kultury I/1 - Informace o předmětu
UBK10023 Management kultury I/1
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2013
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Suchánek (přednášející)
Mgr. Tomáš Suchánek (cvičící) - Garance
- Mgr. Tomáš Suchánek
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo (program FPF, B8203 DrUm)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Osnova
- Přednášky:
1. Management kultury. Vymezení pojmů. Dostupná literatura. Realizace divadla. Pořadatel divadla. Divadelní síť.
2. Typologie divadla. Divadlo statutární, soukromé, divadlo jako nezisková organizace. Aktuální situace divadla.
3. Management divadla. Plánování. Organizace. Právní formy provozování divadla. Vedení. Řízení. Kontrola.
4. Základy divadelní činnosti. Organizační struktura divadla a organizační řád divadla. Pracovní řád, kolektivní smlouva a další interní předpisy. Dramaturgický plán. Zajištění autorských práv. Inscenační tým a jeho činnost před zahájením zkoušek. Zkouškové období, premiéra a hodnocení inscenace. Repertoárový plán.
5. Divadelní projekt, jeho příprava a realizace. Vznik a zánik divadla. Rozpočet. Realizace divadla. Autorské desatero. Zájezdová činnost.
Semináře:
1. Marketingový mix
Divadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.
Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.
Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.
Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.
2. Public relations a spolupráce s médii
Práce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje. Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.
3. Fundraising
Fundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.
4. Komunikace v uměleckém týmu
Umění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.
5. Projekt, jeho příprava a realizace
Co je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
- Přednášky:
- Literatura
- povinná literatura
- NEKOLNÝ, B.:. Divadelní systémy v zemích EU. Svět a divadlo, 2002, č. 3, s. 145. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
- DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005. info
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. info
- DVOŘÁK, J. Management divadla - antologie textů. Praha: Pražská scéna, 2004. info
- HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. info
- DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Praha: Management Press, 1994. info
- GREGORINI, J. Realizace dramaturgického plánu v divadle. Praha: SNP, 1990. info
- Informace učitele
- 1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky a semináře (povoleny 3 absence).
2. Pro udělení zápočtu v ZS student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga.
3. Zkouška bude probíhat na základě upřesnění pedagoga.
Kontakt na pedagoga: Tomáš Suchánek - manager@bezruci.cz - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2013/UBK10023