UCJAACK1 Analýza cizojazyčné učebnice

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/8/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lenka Jašková (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(N)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Obsah předmětu: Studenti budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodných pro danou cílovou skupinu. Budou představeny různé aspekty používání učebnic cizího jazyka, které budou uvedeny diskuzí o potřebnosti a využitelnosti učebnic vůbec. Při evaluaci cvičení věnovaných jednotlivým jazykovým dovednostem se studenti seznámí i s metodami adaptace a adjustace. Prostor bude vyhrazen hodnocení jednotlivých komponentů učebnic a učebnicových souborů. Sylaby: 1. How necessary is a coursebook? 2. Students, teachers, and textbooks 3. How to use textbooks 4. The four skills in coursebooks 5. Listening skills 6. Speaking skills 7. Reading skills - elementary level 8. Reading skills - intermediate to advanced levels 9. Writing skills - elementary level 10. Writing skills - intermediate to advanced 11. The teacher's books 12. Choosing and evaluating textbooks Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly tkající se hodnocení cvičení a učebnic. Literatura: Anderson, A. a Lynch, T.: Listening, Oxford University Press, 1988. Brumfit, Ch. and Roberts, J.T.: A Short Introduction to Language and Language Teaching with a Comprehensive Glossary of Terms, Batsford, 1983. Cunningsworth, A.: Choosing Your Coursebook, Heinemann Publishers Ltd, 1995. Duff, A. a Maley, A.: Literature, Oxford University Press, 1990. Fried-Booth, D.L.: Project Work, Oxford University Press, 1986. Grant, N.: Making the Most of Your Textbook, Longman, 1987. Harmer, J.: How To Teach English, Longman, 1998. Harmer, J.: Teaching and Learning Grammar, Longman Group UK Ltd, 1987. Hrehovčik, T.: Evaluation of Foreign Language Textbooks, Prešov, 2003. Hrehovčik, T a Uberman, A.: English Language Teaching Methodology, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2003. Kramsch, C.: Context and Culture in Language Teaching, Oxford University Press, 1993. Scrivener, J.: Learning Teaching, Heinemann ELT, 1994. Tomalln, B. a Stempleski, S.: Cultural Awareness, Oxford University Press, 1993.
Literatura
    doporučená literatura
  • Brumfit, Ch. and Roberts, J.T. A Short Introduction to Language and Language Teaching with a Comprehensive. info
  • Kramsch, C. Context and Culture in Language Teaching. info
  • Tomalln, B. a Stempleski, S. Cultural Awareness. info
  • Hrehovčik, T. a Uberman, A. English Language Teaching Methodology. info
  • Hrehovčik, T. Evaluation of Foreign Language Textbooks. info
  • Harmer, J. How To Teach English. info
  • Cunningsworth, A. Choosing Your Coursebook. info
  • Scrivener, J. Learning Teaching. info
  • Anderson, A. a Lynch, T. Listening. info
  • Duff, A. a Maley, A. Literature. info
  • Grant, N. Making the Most of Your Textbook. info
  • Fried-Booth, D.L. Project Work. info
  • Harmer, J. Teaching and Learning Grammar. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly tkající se hodnocení cvičení a učebnic.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020.