UCJNP052 Audiovizuální prostředky

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2019
Rozsah
0/0/5. Seminář 5 HOD/SEM. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
TYP_STUDIA(B)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Při výuce bývá nejčastěji využíván verbální komunikační kanál, z mnoha důvodů jsou ale efektivnější informace vizuální. Proto předmět seznamuje studenty s možnostmi využití vizualizace a audiovizuální techniky ve výuce cizích jazyků. Účastníci se naučí používat nejrůznější technické i další pomůcky k názorné výuce. Budou pracovat s výpočetní technikou, zpětným projektorem, interaktivní tabulí apod. tak, aby žákům zprostředkovali informace co nejefektivnějším způsobem.
Osnova
1. Präsentieren und visualisieren
2. Präsentationstechniken
3. Clustern, Brainstorming
4. Arbeit mit Bildern im Unterricht
5. Overheadprojektor
6. Musik im Unterricht
7. Video im Deutschunterricht
8. Werbung im Deutschunterricht
9. PowerPoint - Einführung
10. PowerPoint - Medien einbinden
11. Multimedia im Deutschunterricht
12. Interaktive Tafel
Literatura
    doporučená literatura
  • Brandi, M.-L. Bild als Sprechanlaß ; Sprechende Fotos. München. Goethe-Institut: 1988. info
  • Grüner, M. / Hassert, T. Computer im Deutschunterricht. Berlin. Langenscheidt: 2000. info
  • Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel:. info
  • Scherling, T. / Schuckall H.-F. Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdspracheunterricht. Berlin. Langenscheidt: 1992. info
  • Petty, G. Moderní vyučování. Praktická příručka. Praha. Portál: 1996. info
  • Brandi, M.-L. Video im Deutschunterricht : eine Übungstypologie zur Arbeit mit fiktionalen. info
  • Schweckendiek, J.: (ed.). Werbung und Anzeigen II. Texte zur Landeskunde im Unterricht. info
  • Scherling, L. Wörter, Binder, Stiuationen. Zu 20 Sachfeldern für die Grundstaufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin. Langenscheidt: 1990. info
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Návod na individuální studium poskytnou jednak úvodní konzultace, dále pak distanční opora k tomuto předmětu, obsahující konkrétní úkoly pro samostatnou práci včetně kontrolních otázek a v neposlední řadě odkazy na doporučenou studijní literaturu.
Praktické zvládnutí látky probírané na přednáškách doloží studenti na základě písemného vypracování vybraných úloh v distanční opoře, označených zkratkou SA.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.