FPF:UCJOPBP002 Business Communication - Course Information
UCJOPBP002 Business Communication
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jakub Horák (seminar tutor)
Mgr. Táňa Pavlíková Alešová, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Jakub Horák
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Timetable of Seminar Groups
- UCJOPBP002/A: Thu 8. 10. 14:45–18:00 H8, Thu 15. 10. 14:45–18:00 H8, Thu 22. 10. 14:45–18:00 H8, Thu 29. 10. 14:45–18:00 H8, Thu 5. 11. 14:45–18:00 H8, Thu 12. 11. 14:45–18:00 H8, Thu 19. 11. 14:45–16:20 H8, J. Horák
- Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(B)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English for Professional Purposes (programme FPF, AOP)
- Italian for Professional Purposes (programme FPF, IOP)
- German for Professional Purposes (programme FPF, NOP)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět obchodní komunikace se zaměřuje na specifika komunikace v oblasti prodeje, marketingu, služeb zákazníkům, a také na vnitrofiremní komunikaci v dnešním multikulturním světě. Po absolvování předmětu bude student znát základní standardy v oblasti komunikační etikety, přímé, telefonní, a písemné komunikace. Bude schopen pojmenovat socio-kulturní rozdíly několika hlavních světových regionů, v rámci obchodní komunikace. Součástí osvojených znalostí bude komunikace v rámci pracoviště, s nadřízeným, případně způsoby jak se správně vyrovnat se stresem, či problematickým klientem. Studenti se naučí argumentovat, ovlivňovat, obhajovat vlastní názory, a to v různých komunikačních situacích a podmínkách. Znalosti a dovednosti budou ověřovány na základě individuální a skupinové praxe. Předmět je zakončen zkouškou.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student umí ...
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky: specifika obchodní komunikace; oblast použití; vývoj obchodní komunikace (včera a dnes) 2. Etiketa v obchodní komunikaci – způsoby, dress-code, sebeprezentace, předsudky 3. Přímá komunikace – non-verbální komunikace 4. Komunikace po telefonu – představování, úvod, struktura hovoru, nastavení očekávání, ukončení hovoru 5. Komunikace po telefonu 2 – nespokojený zákazník; čelení námitkám; jak podpořit a obhájit svůj názor 6. Vyjednávání – vnitřní/vnější – argumentace, ovlivňování, manipulace 7. Komunikace po telefonu v praxi - (role play cvičení ve dvojicích, řešící předem dané situace) 8. Emailová komunikace – obchodní korespondence, etiketa, typologie emailů, komunikační styly 9. Emailová komunikace v praxi - (role play cvičení ve dvojicích, řešící předem dané situace) 10. Služební cesty a oficiální návštěvy (chování, hranice a meze, socio-kulturní rozdíly) 11. Vnitropodniková komunikace – jak vést schůzky, zpětná vazba, týmový meeting, 1-2-1 meeting 12. Socio-kulturní rozdíly v obchodní komunikaci – Evropský region, USA, Asie 13. Shrnutí látky celého semestru, diskuze, otázky a odpovědi
- Literature
- required literature
- KHELEROVÁ, H. Komunikační a obchodní dovednosti managera. Komunikační a obchodní dovednosti managera. Praha: Grada Publishing, 2006. info
- recommended literature
- Dean, S. Obchodní komunikace v angličtině. 2008.
- Farrel, C., Lindsley, M. Professional English in Use Management. 2008.
- Carnegie, D. Jak získávat přátele a působit na lidi. 2012.
- Teaching methods
- seminar, practical homework and projects during the semester
- Assessment methods
- oral exam, practical homework and projects during the semester
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2020/UCJOPBP002