UINK120 Internetový marketing

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2021
Rozsah
0/6/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Kamil Matula, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Bc. Jindra Planková, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Předpoklady
! UIN1200 Internetový marketing
Úspěšné zvládnutí a ukončení předmětu "Internetový marketing".
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz reaguje na aktuální trendy spojené s marketingem v elektronickém prostředí (e-marketingem), jehož značnou součástí je i internetový marketing. Studenti si zopakují a získají základní znalosti o tom, co představuje marketing a k čemu slouží. Důraz je kladen především na možnosti, které pro marketing přináší internetové prostředí včetně všech nejrůznějších nabízených služeb ve spojení s principy klasického marketingu. Součástí kurzu je i představení studií a doporučení pro možné optimalizace, které mohou studenti dále využít v praxi. Představeny budou i další součásti elektronického marketingu, které mohou podstatně ovlivnit principy internetového marketingu e-business, business inteligence, m-marketing, apod.
Osnova
  • 1. Historie, terminologie
    2. Marketingová teorie
    3. Technologický úvod do fungování webu
    4. Místní a světové online reklamní systémy
    5. Manažerský pohled a metriky
    6. Analýza úspěšnosti
    7. Vhodné metody v internetovém marketingu
    8. Marketing v sociálních sítích
Literatura
    doporučená literatura
  • GEDDES, B. Advanced Google AdWords. Indianapolis, 2014. ISBN 978-1-118-81964-7. info
  • ESLINGER, T. Mobile magic: the Saatchi & Saatchi guide to mobile marketing. Hoboken, 2014. ISBN 978-1-118-85518-8. info
  • FUNK, T. Advanced social media marketing: how to lead, lunch, and manage a succesful social media program. New York, 2013. ISBN 978-1-4302-4407-. info
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: Prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0. info
  • . JANOUCH, V. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2795-. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí
Přednáška s analýzou videozáznamu
Přednáška s ukázkami
Metody hodnocení
Známkou
Zkouška
Seminární práce
Informace učitele
80% účast na semináři
Vypracování semestrální práce.
Obhajoba práce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023.