FPF:VCKDST0007 Event Management - Course Information
VCKDST0007 Event Management
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Jana Stuchlíková (lecturer)
Ing. Jana Stuchlíková (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Research Center for Cultural History of Silesia and Central Europe – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Timetable
- Thu 9:45–10:30 H7
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural Inheritance in Regional Practice (programme FPF, N7106 HiSt)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje s event managementem jako moderní aplikací projektování ve vztahu k výjimečnému, jedinečnému zážitku. Otevírá možnosti jeho uplatnění v oblasti kulturního turismu a (dosud málo využívané) možnosti propojení s oblastí prezentace a edukace kulturního dědictví. Věnuje pozornost typologii akcí (tzv. eventů), přípravě, koncipování a realizaci veletrhů, kongresů, cest a výletů, sportovních kulturních a hudebních akcí, galavečerů a VIP akcí, seznamuje s důležitými nástroji úspěšné marketingové komunikace, které se nacházejí v centru pozornosti managementu akcí. Praktické dovednosti jsou v rámci semináře využity na tzv. cvičných akcích, které se zabývají klíčovými oblastmi techniky pořádání akcí (facility management, infrastruktura, bezpečnost akcí) a věnují pozornost i zážitkovému a eventovému marketingu (analýza cílové skupiny, rozvíjení strategie a produktů, sponzoring a reklama, kontrola úspěšnosti, podpůrné programy). Studenti si vyzkouší kolektivní práci a spolupráci s konkrétní agenturou pořádající akci, což jim poskytne do budoucna vyšší míru adaptability pro působení v praxi. Současně mohou v kontextu prezentace a využití kulturního dědictví v event-praxi uplatnit své zkušenosti z institucí kulturně historického zařízení (muzea, galerie).
- Syllabus (in Czech)
- 1. Význam event managementu.
2. Event management jako součást marketingové strategie.
3. Typologie eventů.
4. Teoretické základy event managementu (plánování, rozhodování, organizování, operativního řízení, kontrolování).
5. Tvorba eventu (akce).
6. Stanovení cílů a jejich formulace.
7. Naplánování zdrojů.
8. Promotion eventu.
9. Realizace.
10. Event controlling.
11. Spolupráce s agenturou.
- 1. Význam event managementu.
- Literature
- recommended literature
- Lattenberg, V. Event aneb Úspěšná akce krok za krokem - příručka pro organizátory. Brno, 2010. info
- Kotlíková, H. - Schwartzohoffová, E. Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha, 2008. info
- Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Praha, 2006. info
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
- VEBER, J. a kol. Management - základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-095-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2022/VCKDST0007