FPF:ARTAVTBK65 Radio advertising - Course Information
ARTAVTBK65 Radio advertising
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Contact Person: MgA. Mikuláš Odehnal - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audio-visual works (programme FPF, AVT-bpbk)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy rozhlasové reklamy, její tvorbě a efektivitě.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
- identifikovat základní teoretická východiska rozhlasové reklamy
- určit základní parametry a požadavky rozhlasové reklamy
- pochopit techniky a zákonitosti rozhlasové reklamy
- navrhnout sestavení účinných reklamních textů - Syllabus (in Czech)
- 1. Charakteristika masových médií a historie rozhlasu
- 2. Reklama a reklamní vysílání v ČR
- 3. Základní parametry rozhlasové reklamy, rozhlasová kampaň
- 4.–6. Zpracování rozhlasového spotu
- 7.–13. Tvorba a realizace rozhlasové reklamní kampaně
- Teaching methods (in Czech)
- výklad, diskuse, prezentace
- Assessment methods (in Czech)
- Ústní prezentace (referát, ppt)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 4p+4s/sem.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2024/ARTAVTBK65