FVP:UO00023 Nurse as Educator - Course Information
UO00023 Nurse as Educator
Faculty of Public Policies in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Dagmar Mastiliaková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Dagmar Mastiliaková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Dagmar Mastiliaková, Ph.D.
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UO00004 Communication in Health Care S
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- General Nursing Studies (programme FPF, B5341-OSET)
- General Nursing Studies (programme FVP, B5341-OSET)
- Course objectives (in Czech)
- Rozšiřuje poznatky z didaktiky a procvičuje jejich praktickou aplikaci při edukací nejen klientů/pacientů, ale i ošetřovatelského personálu.
- Syllabus
- , úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informací; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče,
2. Didaktická kostka a její význam (učební postup, způsoby učení, učební základna);
3. Hierarchie učení (myšlení) dospělého
4. Učební pomůcky a didaktická technika - moderní technické prostředky vyučování;
5. Didaktické metody (teoretické, teoreticko praktické, praktické - výhody, nevýhody);
6. Výuka a proces změny
7. Moderní aspekty edukace klientů/pacientů
8. Překonávání barier při výuce pacientů 9. Výuka dětí, výuka dospívající mládeže, výuka seniorů,
10. Kvalita výuky
Obsah seminářů a praktických cvičení:
1. Vymezení rámce praktických cvičení - edukace klienta v přímém kontaktu na klinických pracovištích
Principy pro vytvoření edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, aplikace nových znalostí a dovedností pacientem ,volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace;
2. Ošetřovatelské zhodnocení individuální potřeby edukace u klienta/pacienta
Zvláštnosti edukace seniorů - nácvik dovednosti v přímém kontaktu s klientem
3. Zvláštnosti edukace klienta v akutním/post-akutním stavu - v přímém kontaktu s klientem
4. Zvláštnosti edukace klienta s chronickým onemocněním - v přímém kontaktu s klientem
5. Zvláštnosti edukace klientů trpících demencí/senilitou - v přímém kontaktu s klientem
6. Zvláštnosti edukace dospívající mládeže - v přímém kontaktu s klientem
7. Bariéry edukace a jejich redukce - v přímém kontaktu s klientem
8. Komunikace a edukace s problémovým klientem - v přímém kontaktu s klientem
9. Sebereflexe - uvědomění si vlastních schopností a dovedností k edukaci klienta
10. Analýza nejčastějších problémů a chyb při edukaci;
- , úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informací; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče,
- Literature
- required literature
- PETR A MAGDA ŠKRLOVI. Kreativní ošetřovatelský management. t Praha: Advent-Orion 2003. info
- PRŮCHA, J. Moderní pedagogika.3. přepracované a aktualizované vydání, Praha:Portál 2005. info
- P. GEOFFEREY. Moderní vyučování. Praha:Portál 1996. info
- ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovateľstve. Martin: Osveta 2005,. info
- KALOUS, Z., OBST,O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. info
- BASTL, P. - ŠVEC,V. Zdravotník lektorem. Brno: IDVZP,1997. info
- Assessment methods (in Czech)
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2009/UO00023