FVP:UNZSOK011 Nursing Care in Pediatrics 1 - Course Information
UNZSOK011 Nursing Care in Pediatrics 1
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2022
- Extent and Intensity
- 6/8/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MUDr. Soňa Krejčí (lecturer)
Mgr. Gabriela Světnická (seminar tutor) - Guaranteed by
- MUDr. Alice Nogolová, Ph.D.
Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová - Timetable
- Thu 10. 11. 13:55–15:30 C311, 15:35–16:20 C207, 16:25–18:50 C207
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pediatric nursing (programme FVP, PEDO)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který tvoří základ pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče v pediatrii. Umožňuje studentům komplexní pohled na růst a vývoj zdravého i nemocného dítěte s ohledem na poskytovanou léčebnou a preventivní péči. Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl schopen plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti: Student je schopen popsat postupy a principy ošetřovatelské péče u dětí s různými typy onemocnění a úrazů. Dokáže charakterizovat ontogenetické zvláštnosti dětského věku. Odborné dovednosti: Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl/byla schopen/schopna plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči. Obecná způsobilost (kompetence): Student/ka je připraven/připravena poskytovat péči dětem s různými biopsychosociálními charakteristikami a potřebami. Po absolvování předmětu je student způsobilý aktivně pečovat o dítě metodou ošetřovatelského procesu v rámci kompetencí daných legislativou.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Fyziologický vývoj a prevence v dětském věku 2. Organizace péče o dítě /Charta práv hospitalizovaného dítěte, Kompetence všeobecné a dětské sestry při ošetřování dítěte. Specifika práce sestry na dětském oddělení 3. Poruchy výživy kojenců 4. Gastrointestinální onemocnění 5. Poruchy růstu 6. Onemocnění žláz s vnitřní sekrecí 7. Specifika ošetřovatelské péče u kojenců s poruchou výživy 8. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s gastrointestinálním onemocněním 9. Specifika ošetřovatelské péče u dětí s poruchou růstu 10. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním žláz s vnitřní sekrecí
- Literature
- required literature
- LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCMANOVÁ, L. a kol. Preklinická pediatrie. 2. přeprac., vyd. Praha: Galén, Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.
- KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
- HLADÍK, M. Dětské lékařství pro studenty ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008. ISBN 980-7248-472-0.
- SEDLÁŘOVÁ, P. a kol. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8. info
- recommended literature
- STOŽICKÝ, F., SÝKORA, J. a kol. Základy dětského lékařství. 2. vyd. Univerzita Karlova v Praze: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2997-1.
- KUKLA, L. a kol. Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-3874-1.
- SIKOROVÁ, L. Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3592-4. info
- SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, instruktáž, demonstrace, hraní rolí, diskuze, samostudium.
- Assessment methods (in Czech)
- Splnění 80% docházky na cvičení, aktivita ve výuce (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: písemný test, 80% úspěšnost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2022/UNZSOK011