OPF:CVABKJN3 German 3 - Course Information
CVABKJN3 German 3
School of Business Administration in KarvinaSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/0/12. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Mgr. Klára Václavínková - Timetable of Seminar Groups
- CVABKJN3/01: Fri 28. 2. 13:05–14:40 A422, Fri 21. 3. 13:05–14:40 A422, Fri 11. 4. 13:05–14:40 A422, H. Bobáková
- Prerequisites
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && ( CVABKJN1 German 1 || CVABPJN1 German 1 || CVABKDE1 Foreign Language Course - Germ || CVABPDE1 Foreign Language Course - Germ )
Prerequisites - information about course preconditions: The course may be enrolled independently on other courses. Students may enroll part 3, if he/she successfully completed parts 1 and 2, or if he/she is studying parts 2 and 3 at the same time. A student who has obtained a certificate from a foreign language with international validity, may ask for recognition according to the particular language level. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 10 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 7/10, only registered: 5/10 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 8 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives
- Course objectives: After completing the course successfully students will reach the 2nd level of the B1 level (SERR). The course focuses primarily on the development of independent speaking and listening skills. Training takes the form of discussions, role playing, processing case studies and presentations. The receptive skills - listening and reading - are here to develop a rapid familiarization with the text, general understanding and retrieval of detailed information. Attention is also paid to the systematic development of vocational vocabulary, comprehension and study collocations and phrases. Besides the usual language skills, students deepen their searching skills for thematic information on the Internet. Moreover, they extend the ability to work independently with interactive learning materials (DVD-ROM - including audio and video recordings).
- Learning outcomes
- Výsledky z učení: Student ovládá čtyři dovednosti, a to čtení, psaní, mluvení a poslech v rozsahu sylabu předmětu, rozumí slovní zásobě v rozsahu sylabu předmětu a umí jí aplikovat do komunikace v ústní i písemné formě. Umí popsat firmu, produkt a jeho specifika a způsob použití, dovede popsat řešení problému ve firmě, vyjádřit posunutí termínu, formulovat prosby a zdůvodnění, aplikovat slovní zásobu k vyjádření argumentu, návrhu a reklamace, objasnit cíle veletrhu, , jeho průběh a navrhnout vybavení veletržního stánku, aplikovat znalosti při realizaci zakázky, představit projekt a jednotlivé kroky při jeho realizaci, odchylky při realizaci projektu a popsat úkoly při jeho řešení. -řešit problémy ve firmě.
- Syllabus
- 1. Firmenporträt Abteilungen und Aufgaben. Betrieb, Unternehmen, Firma, Konzern. Firmenporträts. 2. Produkt Der Weg zum Auftrag. Einsatzgebiet und Verwendungszweck. Produktbeschreibung. 3. Terminplanung Problemlösung. Terminverschiebung. Bitten und Begründungen. Argumente, Vorschläge, Reklamation. 4. Messebeteiligung Messeziele. Messevorbereitung. Ablaufplan. Kontakte auf der Messe. Anforderungen an den Messestand. 5. Auftragseingang Planung der Auftragsabwicklung. Eingang der Anfrage. Angebotsabgabe. Auftragseingang. 6. Projektplanung Das müsste erledigt sein. Da läuft etwas nicht nach dem Plan. Abweichungen zwischen Soll und Ist. 7. Teilschritte in der Reihenfolge Ein Projekt vorstellen. Vermutungen. Was muss gemacht werden. Ablaufbeschreibung.
- Literature
- required literature
- Bobáková Hanne-Lore Cizojazyčná příprava NJ3. Distanční studijní text. Karviná, 2024.
- recommended literature
- Bobáková, H. a K.. Mozielovská, 2011. Slovník profesní němčiny. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7248-641-0.
- Bobáková Hanne-Lore Cizojazyčná příprava NJ2. Distanční studijní text. Karviná, 2024.
- Bobáková Hanne-Lore Cizojazyčná příprava NJ1. Distanční studijní text. Karviná, 2018.
- autor neuveden, Komunikujeme německy. Plzeň:Fraus. ISBN 978-8074-89-8.
- not specified
- Valtrová, M., 2019.Přehledná německá gramatika. Praha:Grada. ISBN 978-80-7489-525-8.
- Michňová, I., 2014. Němčina Bussiness. Praha:Grada.ISBN 978-80-247-4749.
- Teaching methods
- Skills demonstration
- Assessment methods
- -ústní test 30b
-písemný zápočtový test 70b - Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 12 HOD/SEM. - Teacher's information
- Requirements on student:
The course is finished by the course-credit.
Students will prepare a speech for the oral ongoing test to one of the above topics in the curriculum, which is evaluated by the teacher in the range from 0 to 20 points depending on the level of the speech. The written test is set at 20 points, the credit test at 60 points. Successful completion of the course is determined by obtaining at least 60 points out of 100 possible points.
Activity Difficulty [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 48 Seminář 6 Zápočet 30 Summary 90
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2025/CVABKJN3