OPF:PEMBPDSS Web. design and man. - Course Information
PEMBPDSS Website Design and Management
School of Business Administration in KarvinaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Tereza Pražáková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- PEMBPDSS/01: Mon 23. 9. to Mon 28. 10. Mon 8:05–9:40 VC008, Tue 17:15–18:50 B207, M. Klepek, T. Pražáková
PEMBPDSS/02: Mon 13:55–15:30 VC010, T. Pražáková - Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 44 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 44/44, only registered: 3/44 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Digitální Business (programme OPF, B_DB)
- Marketing (programme OPF, B_MAR)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz se zaměřuje na propojení designu s marketingem, především v oblasti webové stránky jako klíčového nástroje marketingové strategie. Studenti se naučí základním pojmům designu, včetně webového a produktového designu, a budou schopni navrhnout a spravovat webovou stránku od základní koncepce až po její obsahovou a analytickou správu. Kurz pokrývá nejen proces tvorby webu a jeho optimalizaci pro vyhledávače, ale také techniky měření efektivity webových stránek prostřednictvím nástrojů jako Google Analytics. Důraz je kladen na integraci webu do celkové marketingové komunikace firmy a jeho propagaci v online i offline prostředí.
- Learning outcomes (in Czech)
- - Student rozumí základním pojmům designu v marketingu a dokáže vysvětlit jejich využití v marketingové komunikaci, včetně webového designu a produktového designu.
- Student umí definovat a stanovit cíle webové stránky v rámci marketingové a obchodní strategie, včetně využití psychologických modelů jako Foggův behaviorální model a Davisův model akceptace nové technologie.
- Student ovládá proces tvorby webové stránky z pohledu marketéra, včetně výběru vhodných nástrojů pro tvorbu webu, technik cardsorting a wireframe, a použití výzkumných metod jako eyetracking a focus groups.
- Student umí spravovat obsah webové stránky pomocí redakčního systému, vytvářet a vkládat textový i grafický obsah, optimalizovat popisky produktů a implementovat prvky identity značky.
- Student dokáže aplikovat základní zásady SEO a optimalizovat web pro vyhledávače, včetně nastavení UTM parametrů a propojení webu s marketingovou komunikací firmy.
- Student ovládá základy propagace webové stránky včetně využití URL zkracovače, měření úspěšnosti kampaní, a vysvětlení mechanismu vyhledávačů a procesu indexování.
- Student analyzuje data o návštěvnosti webu pomocí nástrojů jako Google Analytics, interpretuje chování návštěvníků a umí využít analytická data k vylepšení webové stránky a marketingových aktivit. - Syllabus (in Czech)
- 1. Design v marketingu
- Charakteristika pojmu design a jeho využití v marketingové komunikaci a produktové politice. Představení typologie designu. Design webu, interakční design, produktový design, design thinking, grafický design a základy typografie. Webový design a jeho zákonitosti, ukázky kvalitního designu, který prodává.
- 2. Definice a stanovení cílů webu
- Význam webové stránky pro marketingovou a obchodní strategii. Využití základních psychologických modelů při tvorbě webové stránky – Foggův behaviorální model a Davisům model akceptace nové technologie. Webová stránka jako nástroj budování značky.
- 3. Proces tvorby webové stránky pohledem marketéra.
- Možnosti a způsoby tvorby webu – kódování, šablony, cloudové drag and drop editory. Cesta od nápadu k doméně, hostingu a redakčnímu systému. Sestavení plánu tvorby webové stránky – techniky cardsorting a použití drátěného modelu (wireframe). Studie použitelnosti, kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu uživatele webu – rozhovory, focus group, eyetracking, mousetracking, customer journey maping (mapování cesty zákazníka). Výběr šablony a její nastavení, zajištění bezpečnosti.
- 4. Obsahová stránka webu
- Práce s redakčním systémem. Proces tvorby a naplnění obsahu webové stránky. Volba a vkládání fotografií práce s grafickými prvky, psaní a vkládání textu. Přídavné moduly sociálních médií. Základní analýza klíčových slov. Popisky produktů u elektronického obchodu. Blog a aktuality jako nástroj aktivní komunikace firmy. Implementace prvků identity značky do webové prezentace firmy.
- 5. Propagace webové stránky
- Nastavení UTM parametrů pro měření propagačních aktivit v online i offline světě. Využívání URL zkracovače. Vysvětlení fungování vyhledávačů a mechanismů procesu indexování. Základní marketingové zásady SEO (optimalizace webové stránky pro vyhledávače). Web jako součást integrované marketingové komunikace firmy.
- 6. Správa a analytika webu
- Propojení webové stránky s Google analytics a remarketingovými nástroji. Sestavování reportu návštěvnosti webu. Analýzy návštěvnosti, akvizice a chování zákazníků na webu. Chatovací aplikace a chatboti.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2024/PEMBPDSS