PEMBPTAP4 Team Academy® principy IV

School of Business Administration in Karvina
summer 2024
Extent and Intensity
0/3/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Jana Šimáková, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Dalibor Šimek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Tomáš Gongol, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Timetable of Seminar Groups
PEMBPTAP4/01: Mon 13:05–16:20 D004, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
PEMBPTAP4/02: Thu 8:55–12:10 D004, T. Gongol, J. Šimáková, D. Šimek
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1. Procesy Rocket Modelu – inovační procesy Proces inovací – postupný vývoj nových produktů, obchodních modelů, marketingových metod. Think Tank metoda. Prototypování a testování. Proces znalostí - sběr, pochopení a vyhodnocování zákaznických dat a trendů. Sdílení znalostí napříč sítí TA. 2. Kompetenční rámec TA® Dovednosti a postoje týmového podnikatele – vyjednávání a prodejní dovednosti. Orientace ve finančních procesech. Orientace v marketingovém řízení. Inovativní přístup. Využití teorie v praxi. Vytváření a budování vztahů. Překonávání vlastních postojů. 3. Inovační principy Praktiky úspěšných inovátorů. Kulturní a profesní diverzita týmů. Komunikace v inter-profesních týmech. Učící, organizační a budovací persona. Mediciho efekt. Kreativní proces ve vývoji inovací. Typy inovačních procesů. Budování inovací na existujících platformách. Otevřená inovace. 4. Design zaměřený na zákazníka (Human centered design – HCD) Východiska HCD. Designování služeb a design thinking. Mapování zákaznické zkušenosti. Proces Design Sprint. Workshopové přístupy a metody. Uživatelská přívětivost. Základy agilního vývoje. 5. Systémové myšlení Změna v myšlení a uvědomování celku. Systémové archetypy. Pozitivní a negativní zpětnovazební smyčka. Příklady archetypů v různých oblastech organizace. Princip páky v učících organizacích. Kritické myšlení a ověřování dat. 6. Kultura týmové společnosti Artefakty, přesvědčení a hodnoty v podnikové kultuře. Globální hodnoty TA®. Skupinová identita. Socializace a akulturace. Struktura, systémy, procesy podnikové kultury. Plochá organizační struktura. Řízení interní integrace. Měření a vyhodnocení kultury.
Literature
    required literature
  • JOHANSSON, F., 2017. The Medici effect: what elephants and epidemics can teach us about innovation : with a new preface and discussion guide. Boston: Harvard Business Review Press. ISBN 978-163-3692-923.
  • BRAUNGART, M. a W. MCDONOUGH, 2019. Cradle to cradle: remaking the way we make things. London: Vintage. Vintage classics. ISBN 978-1-78487-365-3.
  • JOHNSON, S., 2012. Odkud se berou dobré nápady. Praha: Dokořán. ISBN 978-80-7363-361-5.
  • JARVIS, J., 2010. Co by udělal Google?: zásady, na nichž byla vybudována společnost Google, a ponaučení, která si od ní mohou vzít jiné firmy. Litomyšl: Eastone Books. Businness class. ISBN 978-80-8109-148-3.
  • HAMEL, G. a M. ZININI, 2020. Customers who viewed Humanocracy: Creating Organizations as Amazing as the People Inside Them also viewed. Boston: Harvard Business Review Pres. ISBN 978-1633696020.
Assessment methods (in Czech)
požadavky na studenta: semestrální práce (zpracování eseje na vybrané téma), zpracování podnikatelského portfolia (nejčastěji obsahující zprávu z podnikatelské praxe v týmové společnosti, projektovou dokumentaci nebo případové studie) hodnotící metody: semestrální práce (20 % hodnocení), zpracování podnikatelského portfolia (20 % hodnocení), ústní obhajoba podnikatelského portfolia (60 % hodnocení)
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/PEMBPTAP4